Hopp til hovedinnhold

Søk

36 treff

  • Fra Arena 6: På flukt

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Hvordan kan Norge hjelpe mennesker på flukt?

    Norge bidrar til å løse  utfordringer ved å gi folk på flukt beskyttelse her. Politikerne bestemmer hvor mange Norge skal gi beskyttelse til. Dette er en del av Norges nasjonale flyktningpolitikk. Men det er kommunene som skal sørge for at flyktninger får et hjem og har det godt der de bor. Dermed skjer viktig arbeid lokalt.

  • Med pennen som våpen

    Åpne ressurser

    Læringsløp

    «Det er ingen hverdag mer» av Gunvor Hofmo

    Dikt med oppgaver tilDikt med oppgaver til

    Skjermbilde 2022-03-01 kl. 09.36.39.png
  • Med pennen som våpen

    Åpne ressurser

    Læringsløp

  • Uke 6

    Tverrfaglig 8-10

    Artikkel

    Ja visst gör det ont

    Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.

    Nærbilde av kirsebærblomster på en gren.
  • Bruk stemmen!

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Give Your Opinion

    Modelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.

    Thumbnail.
  • Til læreren

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Utforsk: Av og for lærere

    En artikkel om podkasten Utforsk med lenke til nyeste episode.

    Thumb_600x400.png
  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Do you think any of your talents will be important in your life?

    Listen to these children and discuss the question.

  • Hva vet dere om å flykte?

    Åpne ressurser

    Læringsløp

    Hva vet dere om å flykte?

    I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Who inspires you to make a difference?

    En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.

  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Åpne ressurser

    Artikkel

    What will you do to make a difference?

    En film om hvordan barn kan gjøre en forskjell?

  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Do you play video games?

    Et film med barn som snakker om gaming.

  • Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other

    Åpne ressurser

    Artikkel

    How do you behave online?

    Film med barn som diskuterer nettvett.

  • 10. oktober: Verdensdagen for psykisk helse

    Tverrfaglig 1–7

    Artikkel

    En god latter forlenger livet

    Elevene leser om komiker Jonis Josef og hvordan han bruker humor for å gjøre oss oppmerksom på  . Elevene samarbeider i grupper om å utforske hvilke fordommer mennesker kan ha, samt snakker om disse fordommene og hvorfor de oppstår i felles klasse. Elevene leser om komiker Jonis Josef og hvordan han bruker humor for å gjøre oss oppmerksom på  . Elevene samarbeider i grupper om å utforske hvilke fordommer mennesker kan ha, samt snakker om disse fordommene og hvorfor de oppstår i felles klasse. 

  • 10. oktober: Verdensdagen for psykisk helse

    Tverrfaglig 1–7

    Artikkel

    Tiltak for inkludering

    Elevene blir kjent med tre ulike tiltak for inkludering i samfunnet vårt i dag: Pride, Turbandagen og Rockesokk. Elevene leser om de ulike markeringene, og lager en presentasjon eller en plakat om én av disse markeringene, eller en annen liknende markering de kjenner til.  Elevene blir kjent med tre ulike tiltak for inkludering i samfunnet vårt i dag: Pride, Turbandagen og Rockesokk. Elevene leser om de ulike markeringene, og lager en presentasjon eller en plakat om én av disse markeringene, eller en annen liknende markering de kjenner til.  

  • Taktile øvelser

    Tverrfaglig 1–7

    Video

  • Introduksjonsøvinger

    Tverrfaglig 1–7

    Video

  • Introduksjonsøvinger

    Tverrfaglig 1–7

    Video

  • Massasje

    Tverrfaglig 1–7

    Video

  • Massasje

    Tverrfaglig 1–7

    Video

  • Koordinasjon

    Tverrfaglig 1–7

    Video