Hopp til hovedinnhold

Søk

209 treff

  • Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"

    Mann sitter ved en skrivepult. Han har mange bøker og en globus på pulten. Han holder et forstørrelsesglass.
  • Fortell med ord og lyd

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Å fortelle med lyd

    Hva er musikk? Enkelt forklart kan vi si at musikk er en kunstform som bruker lyd.

    Musikkartisten Lars Vaular på en scene
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om ..."Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om ..."

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Kapittelveiledninger

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Kapittel 8: Skriv en fortelling

    Dette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.

  • Lytt til ord og lyd

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Favorittdikt

    Har du et favorittdikt, et dikt som treffer deg? 

  • Vi kan!

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    En dråpe i havet

    Tekst i temaet "Vi kan!"Tekst i temaet "Vi kan!"

  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"

    En jente med tommel opp. Hun smiler.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Oppstart – Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Fortellingen om ...

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Sokrates

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Sokrates

    Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"

  • Hva er filosofi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hva er filosofi?

    Læringsløpet "Hva er filosofi?" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Hva er filosofi?" i temaet "Filosofi og etikk"

  • Ressurser

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Vurdering

    Utviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.

  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Oppstart – Årstider og kalendere

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Årstider og kalendere

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Kalender og årstider"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Kalender og årstider"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Les nordisk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ja visst gör det ont

    Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.

  • Ressurser

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Tverrfaglige temaer

    De tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår. 

  • The Big Mosquito

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    The Big Mosquito

    Læringsløp om diktLæringsløp om dikt

    en mygg
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om Jesus"

    En jente med tommel opp. Hun smiler.