Hopp til hovedinnhold

Søk

35 treff

  • Filmer til kapittel 1

    Matematikk 2P

    Video

  • Terminprøve 8. trinn høst 2022

    Terminprøver

    Læringsløp

    Datteren min vokser ut av hendene mine

    Diskuter hvilken rolle moren spiller i livet til barnet sitt i disse fasene: spebarn, tidlig skolealder, tenåring, ung voksen og voksen.Diskuter hvilken rolle moren spiller i livet til barnet sitt i disse fasene: spebarn, tidlig skolealder, tenåring, ung voksen og voksen.

    Smilende jente på fanget til en voksen
  • Toppturer

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.

    thumb
  • Terminprøve 9. trinn vår 2023

    Terminprøver

    Læringsløp

    Ja visst gör det ont

    Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.

  • Terminprøve 10. trinn høst 2022

    Terminprøver

    Læringsløp

    Sorry

    Lytt til og les Sondre Justads «Sorry».

    Artistene Sondre Justad og Musti (Ugbad Mustafa Yusuf Noor) står inntil en murvegg. Sondre med bolleklipp og lyst hår er av nordisk opprinnelse. Står med åpen ytterskjorte med genser under. Musti med lange krøllete brune lokker og en stort sort lue. Hun er av somalisk opprinnelse
  • Toppturer

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.

    thumb
  • Addisjon og subtraksjon med brøk

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.

    thumb
  • Terminprøve 8. trinn høst 2022

    Terminprøver

    Læringsløp

    Ensomhet

    Se på illustrasjonen. Hva syns du den forteller? Kjenner du igjen diktet i illustrasjonen?

    Illustrasjon av noen som spiller tuba. Inne i tubaen ser vi en liten figur i sort- og hvitstripede klær. Bak figuren ligger et hus, og månen skinner på himmelen.
  • Terminprøve 9. trinn høst 2022

    Terminprøver

    Læringsløp

    Ensomhet

    Se på illustrasjonen. Hva syns du den forteller? Kjenner du igjen diktet i illustrasjonen?

    Illustrasjon av noen som spiller tuba. Inne i tubaen ser vi en liten figur i sort- og hvitstripede klær. Bak figuren ligger et hus, og månen skinner på himmelen.
  • Brøkdelen av en figur

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Brøkdelen av en figur

    Dette er det andre læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal arbeide videre med å kjenne igjen brøker og utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker.Dette er det andre læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal arbeide videre med å kjenne igjen brøker og utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker.

    Thumbnail.
  • Heltall ganget med brøk

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Heltall ganget med brøk

    I dette læringsløpet skal du utforske ulike modeller som kan brukes når man multipliserer heltall med brøk. Du skal diskutere ulike tenkemåter og argumentere for hvilke metoder du selv foretrekker.I dette læringsløpet skal du utforske ulike modeller som kan brukes når man multipliserer heltall med brøk. Du skal diskutere ulike tenkemåter og argumentere for hvilke metoder du selv foretrekker.

    Thumbnail.
  • Å dele inn i brøkdeler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å dele inn i brøkdeler

    Et læringsløp om å dele inn mengder. Et læringsløp om å dele inn mengder. 

    Thumbnail.
  • Brøk på tallinja

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Brøk på tallinja

    I dette læringsløpet skal elevene gjennom diskusjon øve på å plasser brøker på tallinja, utforske sammenhengen mellom brøk og desimaltall på tallinja og addere brøker ved hjelp av tallinjer.I dette læringsløpet skal elevene gjennom diskusjon øve på å plasser brøker på tallinja, utforske sammenhengen mellom brøk og desimaltall på tallinja og addere brøker ved hjelp av tallinjer.

    Thumbnail.
  • Likeverdige brøker

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Topptur

    En utfordrende oppgave om fordeling av pizza.En utfordrende oppgave om fordeling av pizza.

    thumb
  • Å sammenlikne brøker

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å sammenlikne brøker

    I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en   1 2 .I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en   1 2 .

    Thumbnail.
  • Sannsynlighet og tilfeldighet

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sannsynlighet og tilfeldighet

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og diskutere tilfeldighet. Hele læringsløpet er bygd opp med diskusjonsoppgaver der elevene skal ta stilling til og vurdere ulike påstander.I dette læringsløpet skal elevene utforske og diskutere tilfeldighet. Hele læringsløpet er bygd opp med diskusjonsoppgaver der elevene skal ta stilling til og vurdere ulike påstander.

    Thumbnail.
  • Desimaltall på tallinja

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Desimaltall på tallinja

    Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.

    Thumbnail.
  • Bli kjent med desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Bli kjent med desimaltall

    I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.  I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.  

    Thumbnail.
  • En halv

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    En halv

    Læringsløp om likeverdige brøker med utgangspunkt i en halv.Læringsløp om likeverdige brøker med utgangspunkt i en halv.

    Yonas forran en fotballbutikk.
  • Å gange med et desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å gange med et desimaltall

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltall