Fag
- Engelsk (55)
- Naturfag (43)
- Norsk (32)
- Samfunnsfag (31)
- Tverrfaglig (12)
- Spansk (11)
- Tysk (8)
- Matematikk (5)
- KRLE (4)
Trinn
- Vg3 (193)
- Vg1 (192)
- Vg2 (192)
- 1. trinn (135)
- 2. trinn (135)
- 3. trinn (135)
- 4. trinn (133)
- 5. trinn (127)
- 6. trinn (127)
- 7. trinn (127)
- 10. trinn (42)
- 8. trinn (42)
- 9. trinn (42)
Forfatter
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (190)
- folkehelse og livsmestring (147)
- utforsk (132)
- bærekraftig utvikling (130)
- engelskspråklige land (124)
- English speaking countries (117)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- Folkehelse og livsmeistring (101)
- elevark (97)
- printable (97)
- lærerveiledning (88)
- lærerressurs (85)
- språklæring (85)
- for læreren (83)
167 treff
-
Fortell med ord og lyd
Fabel 8–10
Artikkel
Å fortelle med lydHva er musikk? Enkelt forklart kan vi si at musikk er en kunstform som bruker lyd.
-
Fortell med ord og lyd
Fabel 8–10
Artikkel
Hva er lyrikk?Når du leser et dikt, kan du prøve å lese det høyt eller synge det. Da opplever du sikkert at diktet har både rim og rytme. I dikt og sangtekster brukes språklige bilder for å uttrykke følelser, mening og tanker. I stedet for å si ting rett ut, som «du er snill og vakker», kan man si «du er en blomst», eller «du er som vinden en sensommerkveld».I dikt og sangtekster brukes språklige bilder for å uttrykke følelser, mening og tanker. I stedet for å si ting rett ut, som «du er snill og vakker», kan man si «du er en blomst», eller «du er som vinden en sensommerkveld».
-
Fortell med ord og lyd
Fabel 8–10
Artikkel
Språklige bilderI dikt og sangtekster brukes språklige bilder for å uttrykke følelser, mening og tanker. I stedet for å si ting rett ut, som «du er snill og vakker», kan man si «du er en blomst», eller «du er som vinden en sensommerkveld».
-
March, April
Stages 8–10
Video
-
Les nordisk
Fabel 8–10
Artikkel
Ja visst gör det ontHva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.
-
March, April
Stages 8–10
Artikkel
Earth DayWhat can you do to take care of the Earth?
-
Lytt til ord og lyd
Fabel 8–10
Artikkel
FavorittdiktHar du et favorittdikt, et dikt som treffer deg?
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Artikkel
Ja visst gör det ontHva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.
-
Uke 6
Tverrfaglig 8-10
Artikkel
Ja visst gör det ontHva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
«Det er ingen hverdag mer» av Gunvor HofmoDikt med oppgaver tilDikt med oppgaver til
-
Nyhetsarkiv
Stages 8–10
Artikkel
Writing an Appeal: An Ocean of PossibilitiesEvery year, eight million tons of plastic end up in the ocean. The plastic threatens animal life as well as human life. What can you do to help reduce plastic waste?
-
Teenagers Taking Action
Stages 8–10
Læringsløp
Teenagers Taking ActionIn this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly. Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essayIn this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly. Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay
-
Connor’s Conscience
Stages 8–10
Læringsløp
Connor’s ConscienceConnor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly. Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly. Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption
-
Meatless Monday
Stages 8–10
Læringsløp
Meatless MondayAnna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea. Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idiomsAnna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea. Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms
-
Kids Can Save the Planet
Quest 5–7
Læringsløp
Find outUtforskende oppgave hvor elevene skal fortelle om barn som har gjort en forskjell.
-
Intro – The Three Rs
Quest 5–7
Læringsløp
Earth, We’re in it TogetherSang knyttet til bærekraftig utvikling.
-
Songs
Quest 5–7
Artikkel
The 3 Rs SongEn sang om de tre r-ene reduce , reuse og recycle .
-
Terminprøve 9. trinn vår 2023
Terminprøver
Læringsløp
Ja visst gör det ontHva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.
-
Terminprøve 8. trinn høst 2022
Terminprøver
Læringsløp
Datteren min vokser ut av hendene mineDiskuter hvilken rolle moren spiller i livet til barnet sitt i disse fasene: spebarn, tidlig skolealder, tenåring, ung voksen og voksen.Diskuter hvilken rolle moren spiller i livet til barnet sitt i disse fasene: spebarn, tidlig skolealder, tenåring, ung voksen og voksen.