Fag
- Norsk (200)
- Engelsk (80)
- Samfunnsfag (57)
- KRLE (48)
- Naturfag (31)
- Spansk (22)
- Tysk (21)
- Matematikk (17)
- Religion og etikk (12)
- Tverrfaglig (8)
- Kroppsøving (1)
- Mat og helse (1)
Trinn
- 5. trinn (36)
- 6. trinn (36)
- 7. trinn (36)
- 1. trinn (10)
- 2. trinn (10)
- 3. trinn (10)
- 4. trinn (10)
- 10. trinn (2)
- 8. trinn (2)
- 9. trinn (2)
Nøkkelord
48 treff
-
Sokrates
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SokratesLæringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Siddharta blir en BuddhaTekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."
-
Mayla
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MaylaLæringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Artikkel
-
Liv og død
Ganas 1–2
Artikkel
Verdensbildet i hinduismenArtikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.
-
Oppstart – Hva gjør vi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Hva gjør vi?Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Buddhistisk tempel
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Buddhistisk tempelLæringsløp i temaet "Hellige hus".Læringsløp i temaet "Hellige hus".
-
Mange guder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Mange guderLæringsløp om polyteisme.Læringsløp om polyteisme.
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Verdensbildet i kristendommenArtikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i kristendommen.Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i kristendommen.
-
Filosofi og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Vær en filosofDilemmaer som samtalestartere til dialog.Dilemmaer som samtalestartere til dialog.
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Filosofi og etikk
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hva husker du?Skriveoppgave til temaet "Filosofi og etikk"Skriveoppgave til temaet "Filosofi og etikk"
-
Filosofi og etikk
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Fordyp deg!Fordypningsoppgave om filosofi og filosofer.Fordypningsoppgave om filosofi og filosofer.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Bodh GayaArtikkel og oppgaver om Bodh Gaya, det viktigste pilegrimsstedet for buddhister. Artikkel og oppgaver om Bodh Gaya, det viktigste pilegrimsstedet for buddhister.
-
Filosofiske fortellinger
Fabel 8–10
Læringsløp
Filosofiske fortellingerFortellinger til temaet filosofi og etikk.Fortellinger til temaet filosofi og etikk.
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Liv og dødOppstart av temaet med fokus på aktivitet og begreper.Oppstart av temaet med fokus på aktivitet og begreper.
-
Å si hva jeg mener
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.