41 treff
-
Bæsj og andre spor
Undre og utforske 1–2
Læringsløp
Bæsj og andre sporLæringsløp i naturfag. "Bæsj og andre spor".Læringsløp i naturfag. "Bæsj og andre spor".
-
Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Artikkel
-
Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Siddharta blir en BuddhaTekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."
-
Mayla
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MaylaLæringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Buddhistisk tempel
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Buddhistisk tempelLæringsløp i temaet "Hellige hus".Læringsløp i temaet "Hellige hus".
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Å si hva jeg mener
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Tro, natur og miljø
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleSpørsmål som utgangspunkt for refleksjon, skriving og samtale. Spørsmål som utgangspunkt for refleksjon, skriving og samtale.
-
Oppstart – Hva gjør vi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Hva gjør vi?Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Mange guder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Mange guderLæringsløp om polyteisme.Læringsløp om polyteisme.
-
Oppstart – Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Høytider og merkedagerLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Hva tror du på?
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hva husker du?Skriveoppgave til temaet "Hva tror du på?".Skriveoppgave til temaet "Hva tror du på?".
-
Jorda vår
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer. Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Å si hva jeg mener
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer. Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Religionenes historie i Norge
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Religionenes kilder
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Praksis og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Leve sammenOppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?