Fag
- Norsk (190)
- Engelsk (79)
- Samfunnsfag (57)
- Naturfag (31)
- KRLE (29)
- Spansk (21)
- Tysk (20)
- Matematikk (9)
- Religion og etikk (8)
- Tverrfaglig (8)
- Kroppsøving (1)
- Mat og helse (1)
Trinn
- 5. trinn (29)
- 6. trinn (29)
- 7. trinn (29)
- 1. trinn (8)
- 2. trinn (8)
- 3. trinn (8)
- 4. trinn (8)
- 10. trinn (1)
- 8. trinn (1)
- 9. trinn (1)
Nøkkelord
38 treff
-
Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Artikkel
-
Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Siddharta blir en BuddhaTekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."
-
Mayla
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MaylaLæringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Buddhistisk tempel
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Buddhistisk tempelLæringsløp i temaet "Hellige hus".Læringsløp i temaet "Hellige hus".
-
Terminprøve høst 2020
Terminprøver
Læringsløp
Terminprøve høst 2020om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Å si hva jeg mener
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Tro, natur og miljø
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleSpørsmål som utgangspunkt for refleksjon, skriving og samtale. Spørsmål som utgangspunkt for refleksjon, skriving og samtale.
-
Oppstart – Hva gjør vi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Hva gjør vi?Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Mange guder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Mange guderLæringsløp om polyteisme.Læringsløp om polyteisme.
-
Oppstart – Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Høytider og merkedagerLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Sparing
Solaris 8–10
Læringsløp
SparingI dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.
-
Bli kjent med regneark
Solaris 8–10
Læringsløp
Bli kjent med regnearkI dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.
-
Religionenes kilder
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Praksis og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Leve sammenOppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?
-
Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?
Fabel 8–10
Læringsløp
Opplæring i tempeletArtikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i buddhismen.Artikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i buddhismen.
-
Mangfold i religionene
Fabel 8–10
Artikkel
Mangfold i buddhismenVi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.Vi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.