Hopp til hovedinnhold

Søk

38 treff

  • Høytider og merkedager

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Siddharta blir en Buddha

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    En tegning av Buddah i en hage.
  • Mayla

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Mayla

    Læringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Mayla" i temaet "Hva gjør vi?"

  • Buddhistisk tempel

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Buddhistisk tempel

    Læringsløp i temaet "Hellige hus".Læringsløp i temaet "Hellige hus".

  • Terminprøve høst 2020

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve høst 2020

    om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag

  • Høytider i religionene

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Høytider i religionene

    Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.

  • Å si hva jeg mener

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Filosofisk samtale

    Oppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.

  • Norge i dag

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Filosofisk samtale

    Oppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.

  • Tro, natur og miljø

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Filosofisk samtale

    Spørsmål som utgangspunkt for refleksjon, skriving og samtale. Spørsmål som utgangspunkt for refleksjon, skriving og samtale. 

    Filosofisk samtale_thumb_3.png
  • Oppstart – Hva gjør vi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Hva gjør vi?

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Mange guder

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Mange guder

    Læringsløp om polyteisme.Læringsløp om polyteisme.

  • Oppstart – Høytider og merkedager

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Høytider og merkedager

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"

    En jente i bevegelse. Hun peker opp og frem.
  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?

    I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?

  • Sparing

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Sparing

    I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.

    Thumbnail.
  • Bli kjent med regneark

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Bli kjent med regneark

    I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.

    Thumbnail.
  • Religionenes kilder

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Filosofisk samtale

    Oppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.

  • Praksis og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Filosofisk samtale

    Oppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.

  • Leve sammen

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Leve sammen

    Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?

  • Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Opplæring i tempelet

    Artikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i buddhismen.Artikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i buddhismen.

  • Mangfold i religionene

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Mangfold i buddhismen

    Vi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.Vi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.