Fag
- Norsk (446)
- Engelsk (174)
- Matematikk (103)
- Samfunnsfag (22)
- Sosialkunnskap (21)
- Spansk (14)
- Tverrfaglig (9)
- Tysk (3)
- KRLE (2)
- Mat og helse (1)
Trinn
Nøkkelord
- folkehelse og livsmestring (66)
- demokrati og medborgerskap (63)
- Folkehelse og livsmeistring (58)
- bærekraftig utvikling (42)
- reflektere (40)
- samtale (38)
- utforsk (34)
- demokrati og medborgarskap (33)
- Engelsk (28)
- skrive (24)
- demokratiforståelse og deltagelse (20)
- fordommer (20)
- kildekritikk (20)
- utforske (20)
- Ytringsfrihet (19)
36 treff
-
Halloween
Gente 8–10
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Intro – A Day in My Life
Gente 8–10
Læringsløp
A Day in My LifeOppgave til læringsløpet A Day in My LifeOppgave til læringsløpet A Day in My Life
-
Fiction
Gente 8–10
Artikkel
On the Way to SchoolTekst til temaet A Day in My LifeTekst til temaet A Day in My Life
-
Intro – A Day in My Life
Gente 8–10
Læringsløp
Intro – A Day in My LifeLæringsløp til temaet "A Day in My Life"Læringsløp til temaet "A Day in My Life"
-
Going to School
Gente 8–10
Læringsløp
Going to SchoolLæringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life
-
Going to School
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!How do you get to school? Where do you go and who do you see?
-
Spare Time
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!What do you do in your spare time?
-
My Quest
Gente 8–10
Læringsløp
My QuestLæringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life
-
Verbs
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!What do you do every day?
-
Facts
Gente 8–10
Artikkel
Michael J. JordanFaktatekstFaktatekst
-
My Quest
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!Samtalestarter til A Day in My Life
-
Forskerskolen
Arena 5–7
Artikkel
SpørreskjemaElevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming. Elevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming.
-
Lovlig unormal
Arena 5–7
Artikkel
Å bryte med normeneElevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 . Elevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 .
-
Fordommer med Faten
Arena 5–7
Læringsløp
Fordommer med FatenElevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene. Elevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene.
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Det er umulig å ikke ha fordommer!Elevene reflekterer over hva fordommer kan være, og hvordan det kan føles at noen har fordommer mot deg. Elevene samarbeider om å skrive fordommer de tenker andre kan ha mot stedet de bor på, og sammenlikner det de har skrevet i klassen. Elevene reflekterer over hva fordommer kan være, og hvordan det kan føles at noen har fordommer mot deg. Elevene samarbeider om å skrive fordommer de tenker andre kan ha mot stedet de bor på, og sammenlikner det de har skrevet i klassen.
-
Jorda er hjemmet vårt
Arena 5–7
Artikkel
Skogen på Rapa NuiElevene får mer informasjon om øysamfunnet Rapa Nui gjennom å lese om skogressursene på øya. Elevene fyller til slutt ut rute nummer fire i skriverammen om Rapa Nui: "Hvordan tror du mangelen på skog påvirker øya og livet på Rapa Nui?"Elevene får mer informasjon om øysamfunnet Rapa Nui gjennom å lese om skogressursene på øya. Elevene fyller til slutt ut rute nummer fire i skriverammen om Rapa Nui: "Hvordan tror du mangelen på skog påvirker øya og livet på Rapa Nui?"
-
Forskerskolen
Arena 5–7
Artikkel
Hypoteser og problemstillingerElevene møter forsker Kamilla som forteller om hvordan et forskningsprosjekt kan settes i gang. Elevene leser om hypoteser og problemstillinger, og arbeider med oppgaver i læringspar. Elevene møter forsker Kamilla som forteller om hvordan et forskningsprosjekt kan settes i gang. Elevene leser om hypoteser og problemstillinger, og arbeider med oppgaver i læringspar.
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Slaveskipet FredensborgElevene leser om det dansk-norske slaveskipet Fredensborg, og hvordan forholdene for slaver var på dette skipet. De ser for seg at de er en av menneskene på skipet og skriver en dagbokside om det de opplever. Elevene leser om det dansk-norske slaveskipet Fredensborg, og hvordan forholdene for slaver var på dette skipet. De ser for seg at de er en av menneskene på skipet og skriver en dagbokside om det de opplever.
-
Short Writing
Gente 8–10
Artikkel
Listen and writeLytte- og skriveoppgaveLytte- og skriveoppgave
-
Alle er som ingen andre
Arena 5–7
Artikkel
Spør eksperten!Elevene skal planlegge og gjennomføre et intervju med en ekspert på et av temaene de har jobbet med i «Alle er som ingen andre». Elevene skal planlegge og gjennomføre et intervju med en ekspert på et av temaene de har jobbet med i «Alle er som ingen andre».