14 treff
-
Å bruke variabler
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Tegn en firkantOppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".
-
Aktiviteter
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Stiv heksAktivitet i temaet "Programmering".Aktivitet i temaet "Programmering".
-
Aktiviteter
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Tampen brennerAktivitet i temaet "Programmering".Aktivitet i temaet "Programmering".
-
Å styre hva som skal skje
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Roboten BagsyVideo og oppgaver om søppelroboten Bagsy i tema "Programmering".Video og oppgaver om søppelroboten Bagsy i tema "Programmering".
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Fordyp deg!Utforskingsoppgave om verdensbilder og ritualer.Utforskingsoppgave om verdensbilder og ritualer.
-
Religionenes historie i Norge
Fabel 8–10
Artikkel
Slaget på StiklestadFordypningsoppgave der elevene skal lage en plakat, skrive, diskutere og presentere.Fordypningsoppgave der elevene skal lage en plakat, skrive, diskutere og presentere.
-
Mangfold i religionene
Fabel 8–10
Artikkel
Mangfold i buddhismenVi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.Vi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.
-
Mangfold i religionene
Fabel 8–10
Artikkel
Mangfold i sikhismenVi lærer om sikhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.Vi lærer om sikhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.
-
Tro, natur og miljø
Fabel 8–10
Artikkel
Har vi ansvar for naturen?Fagartikkel med oppgaver for refleksjon og utforsking.Fagartikkel med oppgaver for refleksjon og utforsking.
-
Å bruke variabler
Store spørsmål 5-7
Læringsløp
Hva er riktig?Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Leve sammenOppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?
-
Flateformer bygger romformer
Store spørsmål 5-7
Læringsløp
Klarer du å skape en romform?Utforskende oppgave der elevene skal skape en romform med utgangspunkt i en flateform (A4-ark).
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Hva er menneskerettigheter?Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.