Hopp til hovedinnhold

Søk

14 treff

  • Å bruke variabler

    Store spørsmål 8–10

    Læringsløp

    Tegn en firkant

    Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".

    oppgaver
  • Aktiviteter

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Stiv heks

    Aktivitet i temaet "Programmering".Aktivitet i temaet "Programmering".

    Aktivitet
  • Aktiviteter

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Tampen brenner

    Aktivitet i temaet "Programmering".Aktivitet i temaet "Programmering".

    Aktivitet
  • Å styre hva som skal skje

    Store spørsmål 8–10

    Læringsløp

    Roboten Bagsy

    Video og oppgaver om søppelroboten Bagsy i tema "Programmering".Video og oppgaver om søppelroboten Bagsy i tema "Programmering".

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?

    I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?

  • Liv og død

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Fordyp deg!

    Utforskingsoppgave om verdensbilder og ritualer.Utforskingsoppgave om verdensbilder og ritualer.

  • Religionenes historie i Norge

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Slaget på Stiklestad

    Fordypningsoppgave der elevene skal lage en plakat, skrive, diskutere og presentere.Fordypningsoppgave der elevene skal lage en plakat, skrive, diskutere og presentere.

  • Mangfold i religionene

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Mangfold i buddhismen

    Vi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.Vi lærer om buddhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.

  • Mangfold i religionene

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Mangfold i sikhismen

    Vi lærer om sikhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.Vi lærer om sikhismen gjennom utforskende samtaler og oppgaver.

  • Tro, natur og miljø

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Har vi ansvar for naturen?

    Fagartikkel med oppgaver for refleksjon og utforsking.Fagartikkel med oppgaver for refleksjon og utforsking.

  • Å bruke variabler

    Store spørsmål 5-7

    Læringsløp

    Hva er riktig?

    Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".

    oppgaver
  • Leve sammen

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Leve sammen

    Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?

  • Flateformer bygger romformer

    Store spørsmål 5-7

    Læringsløp

    Klarer du å skape en romform?

    Utforskende oppgave der elevene skal skape en romform med utgangspunkt i en flateform (A4-ark).

    Gul kube og tre gule firkanter på grønn bakgrunn.
  • Leve sammen

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Hva er menneskerettigheter?

    ​Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.​Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.