Fag
- Norsk (405)
- Engelsk (227)
- Matematikk (114)
- Samfunnsfag (69)
- Tverrfaglig (63)
- Sosialkunnskap (19)
- Spansk (15)
- Tysk (15)
- Naturfag (9)
- KRLE (4)
- Mat og helse (2)
- Fysikk (1)
- Helse- og oppvekstfag (1)
Trinn
- 1. trinn (94)
- 2. trinn (94)
- 3. trinn (94)
- 4. trinn (85)
- 5. trinn (65)
- 6. trinn (65)
- 7. trinn (65)
- 10. trinn (50)
- 8. trinn (50)
- 9. trinn (50)
Forfatter
Nøkkelord
97 treff
-
Ukrainsk
Åpne ressurser
Artikkel
Дар СонцяDet samiske eventyret "Solskjenken" oversatt til ukrainsk.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
-
Ukrainsk
Åpne ressurser
Artikkel
Королева ток-шоуNovellen "Talkshowdronninga" oversatt til ukrainsk
-
Ukrainsk
Åpne ressurser
Artikkel
Карен та РіздвоNovellen "Karens jul" oversatt til ukrainsk
-
Ukrainsk
Åpne ressurser
Artikkel
Ейвінд, Маріт і козеняUtdrag fra bondefortellingen En glad gutt oversatt til ukrainsk
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
Simon Stranger leser diktSimon Stranger leser diktet han skrev i forbindelse med krigen i Ukraina, "Dikt for presidenter".Simon Stranger leser diktet han skrev i forbindelse med krigen i Ukraina, "Dikt for presidenter".
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
Med pennen som våpenLæringsløp som opprinnelig er hentet fra Grip teksten , men som her er plassert i pakken Sammen for Ukraina. I krig og kriser blir ord viktige, og mange forfattere har brukt pennen som våpen i møte med krigens redsler. Her finner du et utvalg dikt, samt egne skriveoppgaver.Læringsløp som opprinnelig er hentet fra Grip teksten , men som her er plassert i pakken Sammen for Ukraina. I krig og kriser blir ord viktige, og mange forfattere har brukt pennen som våpen i møte med krigens redsler. Her finner du et utvalg dikt, samt egne skriveoppgaver.
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
«Det er ingen hverdag mer» av Gunvor HofmoDikt med oppgaver tilDikt med oppgaver til
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra krig og konfliktElevene leser en fortelling om å måtte flykte på grunn av krig og konflikt.Elevene leser en fortelling om å måtte flykte på grunn av krig og konflikt.
-
Intro – A Day in My Life
Gente 8–10
Læringsløp
A Day in My LifeOppgave til læringsløpet A Day in My LifeOppgave til læringsløpet A Day in My Life
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan påvirke?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Fiction
Gente 8–10
Artikkel
On the Way to SchoolTekst til temaet A Day in My LifeTekst til temaet A Day in My Life
-
Intro – A Day in My Life
Gente 8–10
Læringsløp
Intro – A Day in My LifeLæringsløp til temaet "A Day in My Life"Læringsløp til temaet "A Day in My Life"
-
Going to School
Gente 8–10
Læringsløp
Going to SchoolLæringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life
-
Going to School
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!How do you get to school? Where do you go and who do you see?
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.