Hopp til hovedinnhold

Søk

377 treff

  • July, August

    Mat og helse 8–10

    Video

  • March, April

    Mat og helse 8–10

    Artikkel

    April Fool's Day

    What is an April Fool's joke? 

  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

  • January, February

    Stages 8–10

    Video

  • Skrivelyst

    Fabel 8–10

    Ressurs

    På skoleveien

    Ser du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert! Ser du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert! 

  • Les om det å vokse opp

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Alt jeg skylder deg er juling

    Skal jeg være helt ærlig, så finnes det ikke noe mer rensende enn å kjenne knyttneven treffe haka til en idiot. Ikke fordi jeg liker å skade andre. Heller ikke fordi jeg elsker å slåss. Men noen må ta igjen. Og jeg tar igjen med to knallharde never. Noen ganger et balltre. Jeg har fottøy med harde skotupper. Pannebrasken min er som en kanonkule. Blir du sprø av følelsene dine? Føler du deg rar og suveren på en gang? Les om det å vokse opp, så skjønner du at du ikke er alene. 

    En tegning av en knyttet neve. Hvit hånd med sorte tykke streker mot rød bakgrunn
  • My Free Time

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    My Free Time

    Listen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about timeListen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about time

  • Fra Arena 6: På flukt

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Hvordan kan Norge hjelpe mennesker på flukt?

    Norge bidrar til å løse  utfordringer ved å gi folk på flukt beskyttelse her. Politikerne bestemmer hvor mange Norge skal gi beskyttelse til. Dette er en del av Norges nasjonale flyktningpolitikk. Men det er kommunene som skal sørge for at flyktninger får et hjem og har det godt der de bor. Dermed skjer viktig arbeid lokalt.

  • God skolestart

    Tverrfaglig 8-10

    Ressurs

    På skoleveien

    Ser du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert! Ser du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert! 

  • Lifehack: How to Make Choices

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Lifehack: How to Make Choices

    Unit Focus learning words and expressions having to do with choices using freewriting as a technique to get started on a writing assignmentUnit Focus learning words and expressions having to do with choices using freewriting as a technique to get started on a writing assignment

  • Ukrainsk

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Паляничка

    Eventyret "Pannekaka" oversatt til ukrainsk Eventyret "Pannekaka" oversatt til ukrainsk 

    En gris, hane, and, gås og høne sitter i gresset sammen med en pannekake.
  • Songs

    Quest 5–7

    Artikkel

    You've Got a Friend in Me

    Sangen "You've Got a Friend in Me".

    Thumbnail.
  • Landskapets hemmeligheter

    Solaris 5–7

    Artikkel

    Hvordan ble landskapet der jeg bor til?

    Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.

    Thumbnail.
  • Find out

    Quest 5–7

    Artikkel

    Find other LEGO Records

    Choose at least two records and answer these questions: What is the record? When was the record set? Which sources did you use? Are the sources good or bad? Why? Tell a partner about the LEGO records you found.

    Thumbnail.
  • Utforsk bildebøker

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Utforsk bildebøker

    Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i  Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i  Fabel 6 . 

  • The Native Americans

    Quest 5–7

    Læringsløp

    The Native Americans

    Læringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.Læringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.

    Thumbnail.
  • Billy Elliot

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    Billy Elliot

    Billy drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tenseBilly drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tense

  • Kapittelveiledninger

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Kapittel 9: Fortell med ord og bilder

    De siste 20 årene har det kommet stadig flere bildebøker for ungdom og voksne. Det meste av ungdomslitteraturen på markedet er imidlertid hybrider, som blander elementer fra bilderomaner, tegneserier, bildebøker og romaner.

  • Kapittelveiledninger

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Kapittel 4: Diskuter

    Dette kapitlet er et kurskapittel i muntlige ferdigheter som bygger videre på kapitlet ”Si det” i Fabel 8. Målet er å videreutvikle elevenes strategier knyttet til muntlig aktivitet fra spontane og planlagte norskfaglige samtaler og presentasjoner, til å kunne delta aktivt i samtaler og diskusjoner.

  • Kapittelveiledninger

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Kapittel 10: Lag sammensatte tekster

    Dagens elever vokser opp i et bildesamfunn der sammensatte tekster omgir oss på alle kanter. De er vant til å lese og tolke bilder fra ulike bildemedier fra de er bittesmå. Monomodale tekster appellerer i liten grad til dem, som er vant til å forholde seg til mange ulike tegnsystem samtidig.