Fag
- Norsk (395)
- Engelsk (195)
- Matematikk (104)
- Samfunnsfag (60)
- Naturfag (31)
- Tverrfaglig (31)
- Sosialkunnskap (19)
- Helse- og oppvekstfag (16)
- Spansk (16)
- Tysk (7)
- Mat og helse (4)
- KRLE (2)
Trinn
- 5. trinn (58)
- 6. trinn (58)
- 7. trinn (58)
- 1. trinn (33)
- 2. trinn (33)
- 3. trinn (33)
- 4. trinn (33)
- 10. trinn (6)
- 8. trinn (6)
- 9. trinn (6)
Nøkkelord
- utforsk (55)
- Livet på jorda (50)
- viktige ord (47)
- bærekraftig utvikling (46)
- demokrati og medborgerskap (45)
- kropp og helse (41)
- folkehelse og livsmestring (39)
- stoffer (33)
- jorda og universet (32)
- naturfag (30)
- livsmestring (26)
- energi og krefter (25)
- psykisk helse (24)
- Biologisk mangfold (23)
- energi (23)
62 treff
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
God skolestart
Tverrfaglig 8-10
Ressurs
På skoleveienSer du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert! Ser du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert!
-
Ukrainsk
Åpne ressurser
Artikkel
ПаляничкаEventyret "Pannekaka" oversatt til ukrainsk Eventyret "Pannekaka" oversatt til ukrainsk
-
Tanker og følelser
Solaris 1–4
Læringsløp
Tanker og følelserLæringsløpet "Tanker og følelser" i temaet Hvordan har du det?Læringsløpet "Tanker og følelser" i temaet Hvordan har du det?
-
Søvn, mosjon og mat
Solaris 1–4
Læringsløp
Søvn, mosjon og matLæringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvem er jeg?Læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvem er jeg?
-
Skriv: En skummel fortelling
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Skriv: En skummel fortellingLæringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".Læringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".
-
Dyreliv i nord
Solaris 5–7
Læringsløp
Dyreliv i nordElevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver. Elevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver.
-
Russisk
Åpne ressurser
Artikkel
Седьмой отец, или кто в доме хозяинEventyret "Den sjuende far i huset" oversatt til russisk.Eventyret "Den sjuende far i huset" oversatt til russisk.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Følelser og grenser
Solaris 5–7
Læringsløp
Følelser og grenserArtikkelsamling om følelser og grenser.Artikkelsamling om følelser og grenser.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .
-
Kroppen forandrer seg
Gente 8–10
Læringsløp
Kroppen forandrer segArtikkelsamling om det som er felles for hvordan kroppen endrer seg i puberteten. Artikkelsamling om det som er felles for hvordan kroppen endrer seg i puberteten.
-
Ulike leveområder
Solaris 5–7
Læringsløp
Ulike leveområderEt læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Oppstart - Blod og luft
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Blod og luftOppstartsløp til temaet Blod og luft.Oppstartsløp til temaet Blod og luft.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Oppstart - Store forandringer
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Store forandringerOppstartsløpet til temaet Store forandringer.Oppstartsløpet til temaet Store forandringer.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Dag snakker om nordområdeneMøt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om nordområdene og hvorfor de er viktige.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.