Fag
- Engelsk (293)
- Norsk (197)
- Matematikk (106)
- Samfunnsfag (61)
- Tverrfaglig (36)
- Tysk (33)
- Spansk (15)
- Naturfag (9)
- KRLE (4)
- Mat og helse (2)
Trinn
- 5. trinn (338)
- 6. trinn (338)
- 7. trinn (338)
- 1. trinn (188)
- 2. trinn (188)
- 3. trinn (188)
- 4. trinn (188)
- Vg1 (169)
- Vg2 (167)
- Vg3 (167)
- 10. trinn (127)
- 8. trinn (127)
- 9. trinn (127)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (191)
- folkehelse og livsmestring (148)
- utforsk (136)
- bærekraftig utvikling (133)
- norsk (127)
- Engelsk (126)
- engelskspråklige land (124)
- English speaking countries (117)
- skrive (111)
- pdf (106)
- utskrift (105)
- Folkehelse og livsmeistring (102)
- elevark (97)
- printable (97)
- rød tekst (92)
497 treff
-
Intro – A Day in My Life
Quest 1–4
Læringsløp
Hop on Board!Startside til læringsløpet A Day in My Life
-
March, April
Stages 8–10
Artikkel
International Women's DayWhat do you know about this day?
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 14: En reise i språketHvorfor har språket vårt blitt som det har blitt? Og hvorfor har vi flere språk i Norge? Det siste kapitlet i Fabel 8-10 handler om utviklingen fram til det norske språket slik vi møter det i dag i skrift og tale.
-
March, April
Stages 8–10
Video
-
May, June
Stages 8–10
Video
-
May, June
Stages 8–10
Video
-
September, October
Stages 8–10
Video
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
January, February
Stages 8–10
Video
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
July, August
Mat og helse 8–10
Video
-
July, August
Stages 8–10
Artikkel
International Day of the World's Indigenous PeoplesWhat does indigenous people mean?
-
Fiction
Quest 1–4
Artikkel
A Walk in the ForestLesetekst om høstLesetekst om høst
-
Escape to Victory
Mat og helse 8–10
Læringsløp
Escape to VictoryIn this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and AmericanIn this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and American
-
Intro – A Day in My Life
Gente 8–10
Læringsløp
A Day in My LifeOppgave til læringsløpet A Day in My LifeOppgave til læringsløpet A Day in My Life
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.