29 treff
-
Systemer overalt
Solaris 1–4
Læringsløp
Systemer overaltLæringsløpet "Systemer overalt" i temaet Teknologi.Læringsløpet "Systemer overalt" i temaet Teknologi.
-
Elektrisk strøm må gå i en krets
Solaris 5–7
Læringsløp
Elektrisk strøm må gå i en kretsEt læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.Et læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Oppstart – Systemene i og rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Systemene i og rundt ossOppstartsløp til Systemene i og rundt oss .Oppstartsløp til Systemene i og rundt oss .
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Artikkel
Tiltak for å bevare biologisk mangfold i nordområdeneAktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.Aktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Styring og kontroll .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Styring og kontroll .
-
Oppstart – Elektrisitet gir lys og varme
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Elektrisitet gir lys og varmeOppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .Oppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Oppstart – Styring og kontroll
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Styring og kontrollOppstartsløp til temaet Styring og kontroll .Oppstartsløp til temaet Styring og kontroll .
-
Tingene rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Systemet degArtikkel om hvordan kroppen består av ulike systemer med ulik funksjon.Artikkel om hvordan kroppen består av ulike systemer med ulik funksjon.
-
Systemene i og rundt oss
Solaris 5–7
Artikkel
MatsvinnUtforskende aktivitet knyttet til matsvinn, og hvordan teknologi kan løse problemet.Utforskende aktivitet knyttet til matsvinn, og hvordan teknologi kan løse problemet.
-
Teknologiske systemer
Solaris 1–4
Læringsløp
Teknologiske systemerLæringsløpet "Teknologiske systemer" i temaet Teknologi.Læringsløpet "Teknologiske systemer" i temaet Teknologi.
-
Batteri og stikkontakt
Solaris 5–7
Læringsløp
Batteri og stikkontaktEt læringsløp som introduserer hvordan et batteri og en stikkontakt gir elektrisk strøm. Elevene skal utforske hvordan man kan få en lyspære til å lyse.Et læringsløp som introduserer hvordan et batteri og en stikkontakt gir elektrisk strøm. Elevene skal utforske hvordan man kan få en lyspære til å lyse.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Mine yndlingstingAktivitet knyttet til å beskrive ting utfra funksjon, form, materialer og egenskaper.Aktivitet knyttet til å beskrive ting utfra funksjon, form, materialer og egenskaper.
-
Sølv
Gente 8–10
Læringsløp
SølvEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Systemer rundt degAktivitet hvor man skal beskrive deler i et system og funksjonen til delene og systemet.Aktivitet hvor man skal beskrive deler i et system og funksjonen til delene og systemet.