26 treff
-
Bæsj og andre spor
Undre og utforske 1–2
Læringsløp
Bæsj og andre sporLæringsløp i naturfag. "Bæsj og andre spor".Læringsløp i naturfag. "Bæsj og andre spor".
-
Hva tror du på?
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hva husker du?Skriveoppgave til temaet "Hva tror du på?".Skriveoppgave til temaet "Hva tror du på?".
-
Jorda vår
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer. Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Bærekraft og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Å si hva jeg mener
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer. Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Religionenes historie i Norge
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleElevene filosoferer sammen og gjør oppgaverElevene filosoferer sammen og gjør oppgaver
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Norge i dagOppstart til temaet "Norge i dag" med fokus på diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Norge i dag" med fokus på diskusjon og begreper.
-
Hva tror du på?
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneSkriveoppgave til temaet "Hva tror du på?". Skriv en forklaring til hvert av ordene.Skriveoppgave til temaet "Hva tror du på?". Skriv en forklaring til hvert av ordene.
-
Tro, natur og miljø
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneSkrive ordforklaringer til temaet "Tro, natur og miljø".Skrive ordforklaringer til temaet "Tro, natur og miljø".
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?
Store spørsmål 5-7
Læringsløp
Lag en quizElevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer.Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Overgangsriter og andre markeringer
Fabel 8–10
Læringsløp
Lag en presentasjonElevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Kan jeg si hva jeg vil?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Lag en presentasjonLag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.
-
Å si hva jeg mener
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.