25 treff
-
Bæsj og andre spor
Undre og utforske 1–2
Læringsløp
Bæsj og andre sporLæringsløp i naturfag. "Bæsj og andre spor".Læringsløp i naturfag. "Bæsj og andre spor".
-
Tro, natur og miljø
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneSkrive ordforklaringer til temaet "Tro, natur og miljø".Skrive ordforklaringer til temaet "Tro, natur og miljø".
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer.Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Religionenes kilder
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer. Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Jorda vår
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer. Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Hva tror du på?
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneSkriveoppgave til temaet "Hva tror du på?". Skriv en forklaring til hvert av ordene.Skriveoppgave til temaet "Hva tror du på?". Skriv en forklaring til hvert av ordene.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Artikkel
Tiltak for å bevare biologisk mangfold i nordområdeneAktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.Aktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Å si hva jeg mener
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Forklar ordeneOppgave med fokus på begrepsforklaringer. Oppgave med fokus på begrepsforklaringer.
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Kan jeg si hva jeg vil?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Bærekraft og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Liv og dødOppstart av temaet med fokus på aktivitet og begreper.Oppstart av temaet med fokus på aktivitet og begreper.
-
Ta stilling!
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Les opp påstandene høyt i klassen og ta stilling til hver av dem!
-
Religionenes historie i Norge
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .