Hopp til hovedinnhold

Søk

22 treff

  • Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"

    Mann sitter ved en skrivepult. Han har mange bøker og en globus på pulten. Han holder et forstørrelsesglass.
  • Mat gjør kroppen glad!

    Fokus Sosialkunnskap

    Artikkel

    Skriv oppskrift

    Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.

    Gryte og matvarer som egg, fisk og grønnsaker.
  • På bærtur

    Mat og helse 1–7

    Læringsløp

    På bærtur

    Læringsløp om å bruke det man finner i naturen til matlaging.Læringsløp om å bruke det man finner i naturen til matlaging.

    et barn plukker bringebær
  • Oppstart – Fortellinger fra Bibelen

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Fortellinger fra Bibelen

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • July, August

    Mat og helse 8–10

    Video

  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Sunniva blir helgen

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    En skulptur av Sankt Sunniva. Hun holder et lite fjell i den ene hånden.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Moses og de ti bud

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    Moses mottar steintavlene med de ti bud.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Lucia blir helgen

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

  • Escape to Victory

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    Escape to Victory

    In this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and AmericanIn this text you can read the inspiring story of Danish footballer Nadia Nadim. Unit Focus reading and talking about overcoming hardship talking about who inspires us finding information about women football players learning football terminology in British and American

  • Oppstart – Hva gjør vi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Hva gjør vi?

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Nytt liv

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Nytt liv

    Læringsløp  om ulike religioners ritualer ved livets begynnelse.Læringsløp  om ulike religioners ritualer ved livets begynnelse.

  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp som oppsummerer temaet "Nytt liv".Læringsløp som oppsummerer temaet "Nytt liv".

    Thumbnail.
  • Høytider i religionene

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Høytider i religionene

    Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.

  • Hellige hus

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hellige hus

    Læringsløp om hellige hus i ulike religioner.Læringsløp om hellige hus i ulike religioner.

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Kan jeg si hva jeg vil?

    I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_2.png
  • Ta stilling!

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Les opp påstandene høyt i klassen og ta stilling til hver av dem!

    Ta stilling_thumb_2.png
  • Mangfold i religionene

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Mangfold i religionene

    Introduksjon til temaet "Mangfold i religioner".Introduksjon til temaet "Mangfold i religioner".

  • Urfolks religioner

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Urfolks religioner i dag

    Mange urfolk må kjempe for å bevare kultur, språk, levesett og sine tradisjonelle boområder. Derfor har FN vedtatt en erklæring om urfolks rettigheter. Den sier at urfolk har rett til å bevare sin kultur og forbyr diskriminering og undertrykking.

    Tradisjonelle inuitt-selskinnsstøvler henger til tørk på en klessnor på øya Uummannaq på Grønland