24 treff
-
Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Guru Gobind Singh og khalsaenTekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."
-
Ameek
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
AmeekLæringsløpet "Ameek" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Ameek" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Ameek feirer bandi chorTekst i temaet "Høytider og merkedager"Tekst i temaet "Høytider og merkedager"
-
Oppstart – Hva gjør vi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Hva gjør vi?Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Artikkel
Tiltak for å bevare biologisk mangfold i nordområdeneAktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.Aktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.
-
Overgangsriter og andre markeringer
Fabel 8–10
Læringsløp
Dastar bandhiArtikkel om dastar bandi, et overgangsrite for gutter i overgangen mellom barn og voksen i sikhismen.Artikkel om dastar bandi, et overgangsrite for gutter i overgangen mellom barn og voksen i sikhismen.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Kan jeg si hva jeg vil?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Oppstart – Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Høytider og merkedagerLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Ta stilling!
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Les opp påstandene høyt i klassen og ta stilling til hver av dem!
-
Praksis og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Praksis og etikk i sikhismeArtikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til praksis og etikk i sikhismen.Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til praksis og etikk i sikhismen.
-
Hva tror du på?
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Gagandeep er sikhLes intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".Les intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Død i sikhismenArtikkel med utforskende oppgaver knyttet til død sikhismen.Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til død sikhismen.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .
-
Sølv
Gente 8–10
Læringsløp
SølvEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.