31 treff
-
Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Artikkel
BrahmanTekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."
-
Kailash
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
KailashLæringsløpet "Kailash" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Kailash" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Kailash feirer divaliTekst i temaet "Høytider og merkedager"Tekst i temaet "Høytider og merkedager"
-
Liv og død
Ganas 1–2
Artikkel
Verdensbildet i hinduismenArtikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.
-
Oppstart – Hva gjør vi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Hva gjør vi?Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Hinduistisk tempel
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hinduistisk tempelLæringsløp i temaet "Hellige hus".Læringsløp i temaet "Hellige hus".
-
Mange guder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Mange guderLæringsløp om polyteisme.Læringsløp om polyteisme.
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Verdensbildet i kristendommenArtikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i kristendommen.Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i kristendommen.
-
Hva tror du på?
Fabel 8–10
Artikkel
Vithuran er hinduLes intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".Les intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Kan jeg si hva jeg vil?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?I et demokratisk samfunn er ytringsfrihet en sentral rettighet. Men ytringsfriheten har likevel en grense. Hvor går grensen for hva vi har lov til, og ikke lov til å si?
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Liv og dødOppstart av temaet med fokus på aktivitet og begreper.Oppstart av temaet med fokus på aktivitet og begreper.
-
Oppstart – Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Høytider og merkedagerLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Verdensbildet i buddhismenArtikkel med utforskende oppgaver knyttet til verdensbildet i buddhismen.Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til verdensbildet i buddhismen.
-
Hellige byer
Store spørsmål 5-7
Artikkel
VaranasiArtikkel og oppgaver om Varanasi, en av hinduismens hellige byer. Artikkel og oppgaver om Varanasi, en av hinduismens hellige byer.
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Død i islamArtikkel med utforskende oppgaver knyttet til død islam.Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til død islam.
-
Ta stilling!
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Les opp påstandene høyt i klassen og ta stilling til hver av dem!
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Verdensbildet i jødedommenArtikkel med utforskende oppgaver knyttet til verdensbildet i jødedommen.Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til verdensbildet i jødedommen.