Fag
- Norsk (306)
- Engelsk (216)
- Samfunnsfag (61)
- Tverrfaglig (50)
- Naturfag (39)
- Spansk (32)
- Matematikk (21)
- Sosialkunnskap (19)
- Helse- og oppvekstfag (16)
- Tysk (15)
- Historie (14)
- Fysikk (6)
- Geografi og geofag (6)
- KRLE (5)
- Kjemi (5)
Trinn
- 10. trinn (22)
- 8. trinn (22)
- 9. trinn (22)
- 5. trinn (9)
- 6. trinn (9)
- 7. trinn (9)
- Vg3 (7)
- 1. trinn (1)
- 2. trinn (1)
- 3. trinn (1)
- 4. trinn (1)
Nøkkelord
39 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
6 Redoksreaksjoner (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
2 Arv (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Artikkel
Tiltak for å bevare biologisk mangfold i nordområdeneAktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.Aktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.
-
Kroppens kommunikasjonssystemer
Fabel 8–10
Læringsløp
Oppgaver: Kroppens kommunikasjonssystemOppgaver til teksten Kroppens kommunikasjonssystem.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .
-
Solaris 5–7
Solaris 5–7
Artikkel
Te i kaldt og varmt vannOppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.Oppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.
-
Sølv
Gente 8–10
Læringsløp
SølvEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.
-
Medisiner fra naturen
Solaris 5–7
Læringsløp
Medisiner fra naturenEt læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.Et læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.
-
Barn kan være oppfinnere
Solaris 1–4
Læringsløp
Barn kan være oppfinnereLæringsløp i naturfag. "Barn kan være oppfinnere"Læringsløp i naturfag. "Barn kan være oppfinnere"
-
Økosystemet
Solaris 8–10
Video
-
Økosystemet
Grunnbok i historie
Video