Fag
- Norsk (267)
- Engelsk (116)
- Samfunnsfag (61)
- Matematikk (39)
- Tverrfaglig (36)
- Spansk (15)
- Naturfag (14)
- Tysk (14)
- KRLE (4)
- Mat og helse (2)
- Helse- og oppvekstfag (1)
Trinn
- 5. trinn (29)
- 6. trinn (29)
- 7. trinn (29)
- 1. trinn (6)
- 2. trinn (6)
- 3. trinn (6)
- 4. trinn (6)
- 10. trinn (3)
- 8. trinn (3)
- 9. trinn (3)
- Vg2 (1)
Nøkkelord
39 treff
-
Filmer til kapittel 1
Matematikk 2P
Video
-
Toppturer
Matemagisk 5–7
Artikkel
ToppturTopptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.
-
Terminprøve høst 2020
Terminprøver
Læringsløp
Terminprøve høst 2020om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag
-
Terminprøve vår 2021
Terminprøver
Læringsløp
Banksy - The Secret Street ArtistBanksy is the pseudonym of a British street artist. No one knows who he really is. His artwork can pop up anywhere, overnight.
-
Bli kjent med desimaltall
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Bli kjent med desimaltallI dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall. I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.
-
Terminprøve vår 2021
Terminprøver
Læringsløp
Terminprøve vår 2021Om å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter segOm å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter seg
-
Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter
Matemagisk 1–4 Bokstøtte
Artikkel
Snakke matteDenne typen oppgave kan passe til mange ulike temaer.
-
Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter
Matemagisk 1–4 Bokstøtte
Artikkel
Lek «Jakten på …»Når dere har lært et nytt begrep innen for eksempel geometri, er det nyttig å leke «Jakten på …»
-
Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter
Matemagisk 1–4 Bokstøtte
Artikkel
Dagens tallTallenes egenskaper er det lurt å arbeide kontinuerlig med gjennom hele året.
-
Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter
Matemagisk 1–4 Bokstøtte
Artikkel
Lag egne spillDenne typen oppgave kan passe til flere ulike temaer.
-
Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter
Matemagisk 1–4 Bokstøtte
Artikkel
Hva er oppgaven til svaret?Denne typen oppgaver kan passe i mange ulike sammenhenger.
-
Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter
Matemagisk 1–4 Bokstøtte
Artikkel
Lek «Telefon fra det ytre rom»Hvordan ville du forklare en som aldri har hørt om divisjon, hva divisjon er? Eller forklare hvordan en trekant ser ut, uten å kunne tegne den.
-
Tideler, hundredeler og tusendeler
Solaris 8–10
Læringsløp
Tideler, hundredeler og tusendelerEt læringsløp om desimaltall med vekt på tideler, hundredeler og tusendeler. De visualiseres som rutenett og på tallinjer.Et læringsløp om desimaltall med vekt på tideler, hundredeler og tusendeler. De visualiseres som rutenett og på tallinjer.
-
Figurer med ulik form
Solaris 8–10
Læringsløp
Figurer med ulik formDette er det tredje læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal samtale om hvor stor brøkdel som er market i ulike figurer. Og de skal utforske med tegning hvordan like brøkdeler kan ha ulike former. Dette er det tredje læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal samtale om hvor stor brøkdel som er market i ulike figurer. Og de skal utforske med tegning hvordan like brøkdeler kan ha ulike former.
-
Brøkdelen av en figur
Matemagisk 5–7
Læringsløp
-
Addisjon og subtraksjon med brøk
Matemagisk 5–7
Artikkel
ToppturI gamle Egypt brukte de bare stambrøker.I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.
-
Å sammenlikne brøker
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å sammenlikne brøkerI dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en 1 2 .I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en 1 2 .
-
Å gange med et desimaltall
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å gange med et desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltall
-
Sannsynlighet og tilfeldighet
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Sannsynlighet og tilfeldighetI dette læringsløpet skal elevene utforske og diskutere tilfeldighet. Hele læringsløpet er bygd opp med diskusjonsoppgaver der elevene skal ta stilling til og vurdere ulike påstander.I dette læringsløpet skal elevene utforske og diskutere tilfeldighet. Hele læringsløpet er bygd opp med diskusjonsoppgaver der elevene skal ta stilling til og vurdere ulike påstander.
-
Kontekstoppgaver
Matemagisk 5–7
Artikkel
Kontekstoppgave: Markedsdag i LillebyEn lengre oppgave med flere deloppgaver. Den tar for seg brøkdeler med utgangspunkt i ulike helheter og gruppestørrelser.En lengre oppgave med flere deloppgaver. Den tar for seg brøkdeler med utgangspunkt i ulike helheter og gruppestørrelser.