Hopp til hovedinnhold

Søk

39 treff

  • Filmer til kapittel 1

    Matematikk 2P

    Video

  • Toppturer

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.

    thumb
  • Terminprøve høst 2020

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve høst 2020

    om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag

  • Terminprøve vår 2021

    Terminprøver

    Læringsløp

    Banksy - The Secret Street Artist

    Banksy is the pseudonym of a British street artist. No one knows who he really is. His artwork can pop up anywhere, overnight.

  • Bli kjent med desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Bli kjent med desimaltall

    I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.  I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.  

    Thumbnail.
  • Terminprøve vår 2021

    Terminprøver

    Læringsløp

    Terminprøve vår 2021

    Om å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter segOm å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter seg

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Snakke matte

    Denne typen oppgave kan passe til mange ulike temaer.

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Lek «Jakten på …»

    Når dere har lært et nytt begrep innen for eksempel geometri, er det nyttig å leke «Jakten på …» 

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Dagens tall

    Tallenes egenskaper er det lurt å arbeide kontinuerlig med gjennom hele året.

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Lag egne spill

    Denne typen oppgave kan passe til flere ulike temaer.

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Hva er oppgaven til svaret?

    Denne typen oppgaver kan passe i mange ulike sammenhenger.

  • Matemagisk 1–4 Vurderingsaktiviteter

    Matemagisk 1–4 Bokstøtte

    Artikkel

    Lek «Telefon fra det ytre rom»

    Hvordan ville du forklare en som aldri har hørt om divisjon, hva divisjon er? Eller forklare hvordan en trekant ser ut, uten å kunne tegne den.

  • Tideler, hundredeler og tusendeler

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Tideler, hundredeler og tusendeler

    Et læringsløp om desimaltall med vekt på tideler, hundredeler og tusendeler. De visualiseres som rutenett og på tallinjer.Et læringsløp om desimaltall med vekt på tideler, hundredeler og tusendeler. De visualiseres som rutenett og på tallinjer.

  • Figurer med ulik form

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Figurer med ulik form

    Dette er det tredje læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal samtale om hvor stor brøkdel som er market i ulike figurer. Og de skal utforske med tegning hvordan like brøkdeler kan ha ulike former. Dette er det tredje læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal samtale om hvor stor brøkdel som er market i ulike figurer. Og de skal utforske med tegning hvordan like brøkdeler kan ha ulike former. 

    Thumbnail.
  • Brøkdelen av en figur

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

  • Addisjon og subtraksjon med brøk

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.

    thumb
  • Å sammenlikne brøker

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å sammenlikne brøker

    I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en   1 2 .I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en   1 2 .

    Thumbnail.
  • Å gange med et desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å gange med et desimaltall

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltall

  • Sannsynlighet og tilfeldighet

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sannsynlighet og tilfeldighet

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og diskutere tilfeldighet. Hele læringsløpet er bygd opp med diskusjonsoppgaver der elevene skal ta stilling til og vurdere ulike påstander.I dette læringsløpet skal elevene utforske og diskutere tilfeldighet. Hele læringsløpet er bygd opp med diskusjonsoppgaver der elevene skal ta stilling til og vurdere ulike påstander.

    Thumbnail.
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: Markedsdag i Lilleby

    En lengre oppgave med flere deloppgaver. Den tar for seg brøkdeler med utgangspunkt i ulike helheter og gruppestørrelser.En lengre oppgave med flere deloppgaver. Den tar for seg brøkdeler med utgangspunkt i ulike helheter og gruppestørrelser.

    Thumbnail.