Fag
- Engelsk (280)
- Norsk (190)
- Samfunnsfag (81)
- Tysk (61)
- Naturfag (40)
- Tverrfaglig (39)
- Spansk (24)
- Matematikk (11)
- KRLE (7)
- Mat og helse (7)
- Helse- og oppvekstfag (1)
- Kroppsøving (1)
Trinn
- 5. trinn (38)
- 6. trinn (38)
- 7. trinn (38)
- 1. trinn (2)
- 2. trinn (2)
- 3. trinn (2)
- 4. trinn (2)
- 10. trinn (1)
- 8. trinn (1)
- 9. trinn (1)
Forfatter
Nøkkelord
41 treff
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
Kropp og media
Kroppsøving 8–10
Artikkel
Jeg hatet gymSkal jeg fortelle deg en hemmelighet? Jeg hatet gym på skolen.
-
Kjønnsorganer
Solaris 5–7
Læringsløp
KjønnsorganerLæringsløp om kjønnsorganenes oppgaver og indre og ytre kjønnsorgan hos jenter og gutter.Læringsløp om kjønnsorganenes oppgaver og indre og ytre kjønnsorgan hos jenter og gutter.
-
Psykiske forandringer
Gente 8–10
Læringsløp
Psykiske forandringerLæringsløp om psykiske forandringer i puberteten.Læringsløp om psykiske forandringer i puberteten.
-
Kroppen forandrer seg
Gente 8–10
Læringsløp
Kroppen forandrer segArtikkelsamling om det som er felles for hvordan kroppen endrer seg i puberteten. Artikkelsamling om det som er felles for hvordan kroppen endrer seg i puberteten.
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Puberteten fortsetter
Gente 8–10
Artikkel
Seksualitet og grenserArtikkel om grenser og grensesetting. Artikkelen inneholder en film med sexolog Tuva Feldman som snakker om temaet.Artikkel om grenser og grensesetting. Artikkelen inneholder en film med sexolog Tuva Feldman som snakker om temaet.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Artikkel
Tiltak for å bevare biologisk mangfold i nordområdeneAktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.Aktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Mat inn, avfall ut .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Mat inn, avfall ut .
-
Oppstart - Blod og luft
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Blod og luftOppstartsløp til temaet Blod og luft.Oppstartsløp til temaet Blod og luft.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Oppstart - Store forandringer
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Store forandringerOppstartsløpet til temaet Store forandringer.Oppstartsløpet til temaet Store forandringer.
-
Bli kjent med regneark
Solaris 8–10
Læringsløp
Bli kjent med regnearkI dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.
-
Oppstart – Puberteten fortsetter
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Puberteten fortsetterOppstartsløpet til temaet Puberteten fortsetter .Oppstartsløpet til temaet Puberteten fortsetter .
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Puberteten fortsetter.Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Puberteten fortsetter.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Blod og luft .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Blod og luft .
-
Klokka
Solaris 8–10
Læringsløp
KlokkaI dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Krefter i naturen
Gente 8–10
Artikkel
Til lærer: Om temaetUnder finner du en oversikt over informasjon knyttet til temaet «Krefter i naturen» i Solaris 7 . Denne informasjonen er kun tilgjengelig for lærer, og er ment som en ekstra støtte for deg som underviser i faget.
-
Store forandringer
Solaris 5–7
Artikkel
GuttekroppenArtikkel om hva som skjer med guttekroppen i puberteten.Artikkel om hva som skjer med guttekroppen i puberteten.