36 treff
-
Diskuter
Fabel 8–10
Artikkel
Diskuter i demokratietI Norge tar mange av oss ytringsfriheten som en selvfølge. Vi kan diskutere fritt og si hva vi mener. Likevel må vi ikke glemme at det ikke alltid har vært sånn her i landet, og at det fortsatt er mange land rundt om i verden som mangler denne friheten. Mange steder risikerer folk fengsel hvis de kritiserer de som styrer.
-
Connor’s Conscience
Stages 8–10
Læringsløp
Connor’s ConscienceConnor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly. Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption Connor posts about his life on social media, and especially on what he does to be more environmentally friendly. Unit Focus working with words that are easily confused reading and creating social media texts which combine textual and visual information learning words and expressions having to do with sustainable consumption
-
Meatless Monday
Stages 8–10
Læringsløp
Meatless MondayAnna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea. Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idiomsAnna learns that meat consumption in the world is expected to double from 2000 to 2005 and suggests that the family replace one meal a week with a vegetarian alternative. Not everyone thinks this is a good idea. Unit Focus practise listening skills taking about sustainable food consumption and environmental problems related to meat production working with idioms
-
Teenagers Taking Action
Stages 8–10
Læringsløp
Teenagers Taking ActionIn this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly. Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essayIn this text, we meet four teenagers from different parts of the world who have found ways to be environmentally friendly. Unit Focus learning words and expressions to describe environmental problems and solutions reading, writing and talking about environmental challenges and what we as individuals can do about them gathering information, organising ideas and planning a five paragraph essay
-
Climate Change
Stages 8–10
Læringsløp
Climate ChangeUnit focus reading, writing and talking about climate change learning vocabulary having to do with climate change, global warming, and natural disastersUnit focus reading, writing and talking about climate change learning vocabulary having to do with climate change, global warming, and natural disasters
-
Fagstoff
Bokbussen RØD/BLÅ
Litterær tekst
-
Fagstoff
Bokbussen RØD/BLÅ
Artikkel
Hvordan kan vi bruke ressursene mer bærekraftig i framtiden?For at vi skal få en mer bærekraftig ressursbruk i framtiden, trenger vi både politiske og teknologiske løsninger.
-
På tavla
Bokbussen RØD/BLÅ
Artikkel
SammendragEn ressurs er noe vi mennesker har nytte av. Hva som regnes som en ressurs, har endret seg etter som vi har fått mer kunnskap og teknologi.
-
Fagstoff
Pasos
Artikkel
VannetNorske fjell bidrar til å sikre vanntilgangen. Hvorfor det, tror du?
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
BerggrunnenI Sør-Varanger tas det jernmalm ut av fjellet. Hvordan tror du gruvedrift påvirker plante- og dyreliv i nærområdet her?
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
JordaNorsk jordbruk er viktig for matproduksjon og bosettingsmønster.
-
Kroppens kommunikasjonssystemer
Fabel 8–10
Læringsløp
Oppgaver: Kroppens kommunikasjonssystemOppgaver til teksten Kroppens kommunikasjonssystem.
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
LevekårHusene i bakgrunnen og forgrunnen på bildet fra Mumbai viser hvor store forskjeller i levekår det kan være i verden i dag. Bildet forteller oss likevel ikke alt. For det å ha gode eller dårlige levekår handler om mye mer enn bare huset man bor i. Levekår er de økonomiske og sosiale rammene rundt livet til folk. Levekårene til menneskene i husene på dette bildet påvirkes av hva slags infrastruktur, helse, utdanning og jobber de har tilgang på.
-
Muntlig
Fabel 8–10
Artikkel
Snakk havets sakÅtte millioner tonn plast havner i havet hvert år. Plasten truer ikke bare dyrelivet, men også oss.
-
Økosystemet
Solaris 8–10
Video
-
Økosystemet
Grunnbok i historie
Video
-
Økosystemet
Solaris 8–10
Video
-
Energibruk og miljø
Grunnbok i historie
Video
-
Energibruk og miljø
Solaris 8–10
Video
-
Energibruk og miljø
Solaris 8–10
Video