Fag
- Norsk (96)
- Engelsk (46)
- Tverrfaglig (22)
- Spansk (12)
- Mat og helse (4)
- Matematikk (3)
- Naturfag (1)
- Samfunnsfag (1)
Trinn
- Vg1 (170)
- Vg2 (170)
- Vg3 (170)
- 5. trinn (133)
- 6. trinn (133)
- 7. trinn (133)
- 10. trinn (118)
- 8. trinn (118)
- 9. trinn (118)
- 1. trinn (58)
- 2. trinn (58)
- 3. trinn (58)
- 4. trinn (56)
Forfatter
Nøkkelord
162 treff
-
July, August
Mat og helse 8–10
Video
-
March, April
Mat og helse 8–10
Artikkel
April Fool's DayWhat is an April Fool's joke?
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
-
January, February
Stages 8–10
Video
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
Delta på nett
Fabel 8–10
Artikkel
Alltid påloggetEr du en multitasker? Er du pålogget og tilgjengelig uansett hva du holder på med? Hva gjør det med oss når vi gjør oss selv tilgjengelige døgnet rundt? Hvordan påvirker denne tilgjengeligheten oss og livene våre?
-
Skrivelyst
Fabel 8–10
Ressurs
På skoleveienSer du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert! Ser du noe rart, fint, morsomt eller skummelt på vei til skolen? Ta et bilde, og skriv en liten tekst om det. Se på det Jesper, Moa, Emilie og alle de andre har skrevet, og bli inspirert!
-
Diskuter
Fabel 8–10
Artikkel
Hvorfor må vi kunne diskutere?I løpet av livet vil du havne i mange ulike diskusjoner, noen mer alvorlige enn andre. Det ligger på en måte i vår natur å bry oss og mene noe om verden rundt oss.
-
Diskuter
Fabel 8–10
Artikkel
Seks regler for saklige diskusjonerDen norske filosofen Arne Næss utarbeidet seks regler for saklige og gode diskusjoner, inspirert av den gylne regel, eller gjensidighetsregelen som den også kalles.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
Intro – A Day in My Life
Quest 1–4
Læringsløp
Hop on Board!Startside til læringsløpet A Day in My Life
-
Noveller og kortprosa
Fabel 8–10
Artikkel
Skolegutt– Ride ride ranke. Se hvor skal nå veien gå … synger læreren høyt og klart og ser i taket. Hva han ser på, vet ikke lille Mattis, og hva læreren synger, vet han heller ikke. – Men alle synger med, for det har læreren sagt at de skal. Noen lavt, nesten uhørlig – andre noe høyere, men ingen så høyt og klart som læreren. Lille Mattis synger også.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 14: En reise i språketHvorfor har språket vårt blitt som det har blitt? Og hvorfor har vi flere språk i Norge? Det siste kapitlet i Fabel 8-10 handler om utviklingen fram til det norske språket slik vi møter det i dag i skrift og tale.
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
My Free Time
Mat og helse 8–10
Læringsløp
My Free TimeListen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about timeListen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about time
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.