Fag
- Norsk (175)
- Engelsk (87)
- Samfunnsfag (67)
- Naturfag (36)
- Helse- og oppvekstfag (15)
- Historie (14)
- Spansk (14)
- Matematikk (13)
- Fysikk (6)
- Geografi og geofag (6)
- Tysk (6)
- Kjemi (5)
- Mat og helse (5)
- KRLE (3)
- Tverrfaglig (3)
Trinn
- 5. trinn (66)
- 6. trinn (66)
- 7. trinn (66)
- 10. trinn (34)
- 8. trinn (34)
- 9. trinn (34)
- Vg3 (7)
- 1. trinn (1)
- 2. trinn (1)
- 3. trinn (1)
- 4. trinn (1)
Nøkkelord
- folkehelse og livsmestring (89)
- bærekraftig utvikling (77)
- utforsk (76)
- demokrati og medborgerskap (72)
- Folkehelse og livsmeistring (67)
- Livet på jorda (50)
- viktige ord (47)
- kropp og helse (41)
- reflektere (39)
- samtale (37)
- demokrati og medborgarskap (33)
- stoffer (33)
- jorda og universet (32)
- naturfag (30)
- utforske (27)
108 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
July, August
Mat og helse 8–10
Video
-
March, April
Mat og helse 8–10
Artikkel
April Fool's DayWhat is an April Fool's joke?
-
July, August
Mat og helse 8–10
Video
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
My Free Time
Mat og helse 8–10
Læringsløp
My Free TimeListen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about timeListen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about time
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
6 Redoksreaksjoner (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
2 Arv (Twig-filmer fra Lokus)
Grunnbok i historie
Video
-
Billy Elliot
Mat og helse 8–10
Læringsløp
Billy ElliotBilly drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tenseBilly drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tense
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
FNs bærekraftsmål – verdens arbeidsplan for å bedre levekår og miljøFor å redusere ulikhet og utrydde fattigdom og samtidig bekjempe klimaendringene har FN laget en arbeidsplan fram mot 2030. Denne planen heter FNs bærekraftsmål og består av 17 mål. Målene retter seg mot økonomi, sosiale forhold og miljø, som er de tre sidene av bærekraftig utvikling.
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
Hva kan vi si om verdens befolkning i framtiden?Det er stor usikkerhet knyttet til hvor mange mennesker vi vil bli i framtiden. Forskerne er likevel enige om at verdens befolkning vil fortsette å vokse gjennom dette århundret. I mange land er store barnekull fortsatt vanlig. Og når stadig flere barn overlever, og de voksne lever lenger, øker befolkningen.
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Fortsett å drømme!Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke.
-
Solaris 5–7
Solaris 5–7
Artikkel
Te i kaldt og varmt vannOppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.Oppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.
-
På tavla
Arena 8–10
Artikkel
SammendragFor å forhindre en ny verdenskrig ble De forente nasjoner (FN) etablert i 1945. Organisasjonen fikk i oppgave å sikre fred i verden.
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
KonsekvenserAnnen verdenskrig krevde mange menneskeliv. I tillegg ble den avsluttet på dramatisk vis med bruk av atombomber. Overgrepene under krigen rystet verden. Spørsmålene var mange: Hvordan kunne man unngå en ny krig? Hvordan kunne man fremme demokratiutvikling og et mer rettferdig internasjonalt samfunn?
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
Mot en bedre verden?Annen verdenskrig fikk naturlig nok konsekvenser for etterkrigstiden. Millioner av mennesker, både sivile og soldater, var drept i krigshandlingene. Ødeleggelsene var enorme. Nazistenes jødeutryddelse var av et omfang som nærmest var ufattelig. I tillegg var det blitt brukt en ny type våpen for første gang – atombomben. To verdenskriger på tretti år hadde gjort noe med både menneskesyn og maktforholdene i verden. Det viktigste spørsmålet verden nå sto overfor, var hvordan man kunne unngå nye og ødeleggende storkriger.