Hopp til hovedinnhold

Søk

10 treff

  • Mat gjør kroppen glad!

    Fokus Sosialkunnskap

    Artikkel

    Skriv oppskrift

    Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.

    Gryte og matvarer som egg, fisk og grønnsaker.
  • På bærtur

    Mat og helse 1–7

    Læringsløp

    På bærtur

    Læringsløp om å bruke det man finner i naturen til matlaging.Læringsløp om å bruke det man finner i naturen til matlaging.

    et barn plukker bringebær
  • Utforsk stoffer

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Utforsk stoffer

    Læringsløpet "Utforsk stoffer" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Utforsk stoffer" i temaet Stoffer og blandinger.

    En gris forbereder seg til å bake en kake.
  • Bærekraftige matvaner og bærekraftig forbruk

    Mat og helse 8–10

    Artikkel

    Vegetar tikka masala

    Vegetarisk tikka masala med blomkål, linser og kikerter.

  • Luft i ballongene

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Luft i ballongene

    Læringsløpet "Luft i ballongene" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Luft i ballongene" i temaet Stoffer og blandinger.

    En gris er sliten etter å ha båst opp ballonger
  • Hjemmelagde vulkaner

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Hjemmelagde vulkaner

    Læringsløpet "Hjemmelagde vulkaner" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Hjemmelagde vulkaner" i temaet Stoffer og blandinger.

    sol4_05_04_forside_thumb.jpg
  • Min læring

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Min læring" i temaet Stoffer og blandinger.

    Fysak viser frem hva hen har lært.
  • Hellige byer

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Hva husker du?

    Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.

  • Oppvekst

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Fordyp deg!

    Elevene skriver brev til seg selv som voksen.Elevene skriver brev til seg selv som voksen.

  • Filosofi og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Til lærer: Om filosofisk samtale

    For å bli gode filosofer må både elevene og du tørre å gjøre feil. I filosofisk samtale er ikke læreren formidler, men en «med-undrer» og veileder.