Fag
- Engelsk (78)
- Norsk (63)
- Samfunnsfag (59)
- Naturfag (30)
- Tverrfaglig (23)
- Tysk (20)
- Spansk (9)
- Matematikk (8)
- KRLE (3)
Trinn
- 5. trinn (222)
- 6. trinn (222)
- 7. trinn (222)
- Vg1 (168)
- Vg2 (168)
- Vg3 (168)
- 1. trinn (142)
- 2. trinn (142)
- 3. trinn (142)
- 4. trinn (142)
- 10. trinn (11)
- 8. trinn (11)
- 9. trinn (11)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (171)
- folkehelse og livsmestring (144)
- utforsk (132)
- bærekraftig utvikling (116)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- engelskspråklige land (99)
- elevark (97)
- printable (97)
- English speaking countries (92)
- Folkehelse og livsmeistring (91)
- språklæring (84)
- reflektere (76)
- rød tekst (74)
- Leseforståelse (73)
222 treff
-
Saktekster
Fabel 5–7
Artikkel
=Oslo åpner for flere stemmerElevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring.
-
Utforsk bildebøker
Fabel 5–7
Læringsløp
Utforsk bildebøkerOppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .
-
Kjønnsorganer
Solaris 5–7
Læringsløp
KjønnsorganerLæringsløp om kjønnsorganenes oppgaver og indre og ytre kjønnsorgan hos jenter og gutter.Læringsløp om kjønnsorganenes oppgaver og indre og ytre kjønnsorgan hos jenter og gutter.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Give Your OpinionModelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Halloween PartyTekst om HalloweenTekst om Halloween
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Halloween – FilmFilm
-
Samenes nasjonaldag
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Samisk språkLes og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .Les og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .
-
Samenes nasjonaldag
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
SamiskLes og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .Les og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
HalloweenTekst om HalloweenTekst om Halloween
-
Les skjønnlitteratur 5A
Targets
Læringsløp
MirakelUtdraget du nå skal lese er hentet fra romanen Mirakel av R.J. Palacio. Her skal du bli bedre kjent med August, en helt vanlig og samtidig uvanlig gutt på ti år. Utdraget du nå skal lese er hentet fra romanen Mirakel av R.J. Palacio. Her skal du bli bedre kjent med August, en helt vanlig og samtidig uvanlig gutt på ti år.
-
Quest 5–7 Films
Quest 5–7 Bokstøtte
Artikkel
Do you play video games?Et film med barn som snakker om gaming.
-
Films
Momente 2
Artikkel
Do you play video games?Et film med barn som snakker om gaming.
-
Svensk og dansk
Fabel 5–7
Artikkel
Møt Benedikte fra Danmark!Elevene blir kjent med nabospråket vårt dansk gjennom å se en film og lese et intervju med Benedikte fra Aalborg på dansk i Fabel 7 . Elevene blir kjent med nabospråket vårt dansk gjennom å se en film og lese et intervju med Benedikte fra Aalborg på dansk i Fabel 7 .
-
Utforsk lesestrategier
Fabel 5–7
Læringsløp
Utforsk lesestrategierOppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 . Oppstarstløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 .
-
Skjønnlitterære tekster
Fabel 5–7
Artikkel
En dagbokroman: SeptemberLes utdraget fra En pingles dagbok av Jeff Kinney og arbeid med oppgaver til teksten. Dagbokromaner er skjønnlitterære romaner som forfattere har skrevet og tegnet. Det betyr at bøkene har historier som er oppdiktet. Noen dagbokromaner inneholder også fakta og er skrevet for å informere. Nedenfor kan du lese et utdrag fra den skjønnlitterære dagbokromanen En pingles dagbok skrevet av Jeff Kinney. Her møter du Greg som skriver om noe av det han tenker på og opplever på skolen og i fritiden. Forfatteren Jeff Kinney bruker gjerne overdrivelser og humor, enkle illustrasjoner og hendelser man kan kjenne seg igjen i.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Skjønnlitterære tekster
Targets
Artikkel
Langt å gåElevene leser og lytter til sangen "Langt å gå" av Klovner i kamp, og arbeider med oppgaver til sangen.
-
Grenseland
Arena 5–7
Artikkel
"Grenseløst!"Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.Elevene leser og reflekterer rundt innholdet i artikkelen "Slår alarm om ny trend blant unge: – Grenseløst" fra avisen VG. Avisartikkelen handler om en ny trend blant unge som selger seksuelle tjenester gjennom sosiale medier.
-
Grenseland
Arena 5–7
Artikkel
Å lære om seksualitetElevene leser utsagn fra elever på 8. trinn som forteller om deres egne erfaringer med seksualitetsundervisning da de gikk i 7. klasse. Elevene blir oppfordret til å skrive spørsmål de selv lurer på til "Klassens spørsmålskasse", og klassen snakker sammen om hvordan de ønsker seksualitetsundervisningen skal være i deres klasse. Elevene får også se en film med programleder og sexolog Tuva Fellman. Elevene leser utsagn fra elever på 8. trinn som forteller om deres egne erfaringer med seksualitetsundervisning da de gikk i 7. klasse. Elevene blir oppfordret til å skrive spørsmål de selv lurer på til "Klassens spørsmålskasse", og klassen snakker sammen om hvordan de ønsker seksualitetsundervisningen skal være i deres klasse. Elevene får også se en film med programleder og sexolog Tuva Fellman.