28 treff
-
Påske
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
PåskeLæringsløp om påskeLæringsløp om påske
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløp som oppsummerer temaet "Høytider i religionene".Læringsløp som oppsummerer temaet "Høytider i religionene".
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Id al-fitrLæringsløp om Id al-fitr i temaet "Høytider i religionene".Læringsløp om Id al-fitr i temaet "Høytider i religionene".
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Jul
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
JulLæringsløp om julLæringsløp om jul
-
Kristne høytider
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Kristne høytiderLæringsløp om høytider med fokus på jul og påske.Læringsløp om høytider med fokus på jul og påske.
-
Purim
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
PurimLæringsløp om Purim, i temaet "Høytider i religionene".Læringsløp om Purim, i temaet "Høytider i religionene".
-
Holi
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
HoliLæringsløp om holi, i temaet "Høytider i religionene".Læringsløp om holi, i temaet "Høytider i religionene".
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Hvordan kan vi ha det trygt og godt sammen?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?I Norge har alle barn rett på et trygt og godt skolemiljø. Men hva vil det si å være trygg, og hvordan kan vi passe på at alle elever opplever trygghet og trivsel?
-
Bærekraft og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Religionenes historie i Norge
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleElevene filosoferer sammen og gjør oppgaverElevene filosoferer sammen og gjør oppgaver
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Leve sammenOppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?Oppstart til temaet Leve sammen . Vi mennesker er avhengige av hverandre, men hvordan kan vi leve godt sammen? Hvordan kan hver av oss bidra til å forstå og respektere hverandre sånn at vi unngår uvennskap og konflikter?
-
Vaisakhi
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
VaisakhiLæringsløp om Vaisakhi i temaet "Høytider i religionene".Læringsløp om Vaisakhi i temaet "Høytider i religionene".
-
Vesak
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
VesakLæringsløp om Vesak i temaet "Høytider i religionene".Læringsløp om Vesak i temaet "Høytider i religionene".
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Hva er menneskerettigheter?Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter for alle uavhengig av kjønn, alder, legning, livssyn, nasjonalitet eller hvor i verden folk bor. Det er staten som skal sørge for at menneskerettighetene oppfylles.
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?
Store spørsmål 5-7
Læringsløp
Lag en quizElevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.