Fag
Trinn
- 5. trinn (355)
- 6. trinn (355)
- 7. trinn (355)
- 10. trinn (37)
- 8. trinn (37)
- 9. trinn (37)
- 1. trinn (16)
- 2. trinn (16)
- 3. trinn (16)
- 4. trinn (15)
- Vg1 (2)
- Vg2 (2)
- Vg3 (2)
Forfatter
Nøkkelord
18 treff
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet Ut og forske.Læringsløpet "Min læring" i temaet Ut og forske.
-
Folkeviser, fabler og eventyr
Tekstbanken
Litterær tekst
Laurekadsj og tsjudeneHer kan du lese fortellingen Laurekadsj og tsjudene.Her kan du lese fortellingen Laurekadsj og tsjudene.
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
Noveller
Tekstbanken
Litterær tekst
Historien om Fru BergHer kan du lese novellen Historien om Fru Berg av forfatter Ingvild Rishøi.Her kan du lese novellen Historien om Fru Berg av forfatter Ingvild Rishøi.
-
Fra Arena 6: På flukt
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan kan Norge hjelpe mennesker på flukt?Norge bidrar til å løse utfordringer ved å gi folk på flukt beskyttelse her. Politikerne bestemmer hvor mange Norge skal gi beskyttelse til. Dette er en del av Norges nasjonale flyktningpolitikk. Men det er kommunene som skal sørge for at flyktninger får et hjem og har det godt der de bor. Dermed skjer viktig arbeid lokalt.
-
Halloween
Quest 1–4
Læringsløp
Halloween MysteryHalloweenoppgaver
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Give Your OpinionModelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.
-
Til læreren
Åpne ressurser
Artikkel
Utforsk: Av og for lærereEn artikkel om podkasten Utforsk med lenke til nyeste episode.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Åpne ressurser
Artikkel
Do you think any of your talents will be important in your life?Listen to these children and discuss the question.
-
Hva vet dere om å flykte?
Åpne ressurser
Læringsløp
Hva vet dere om å flykte?I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Åpne ressurser
Artikkel
Who inspires you to make a difference?En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Åpne ressurser
Artikkel
What will you do to make a difference?En film om hvordan barn kan gjøre en forskjell?
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Åpne ressurser
Artikkel
Do you play video games?Et film med barn som snakker om gaming.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Åpne ressurser
Artikkel
How do you behave online?Film med barn som diskuterer nettvett.
-
Flateformer bygger romformer
Store spørsmål 5-7
Læringsløp
Klarer du å skape en romform?Utforskende oppgave der elevene skal skape en romform med utgangspunkt i en flateform (A4-ark).
-
10. oktober: Verdensdagen for psykisk helse
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
En god latter forlenger livetElevene leser om komiker Jonis Josef og hvordan han bruker humor for å gjøre oss oppmerksom på . Elevene samarbeider i grupper om å utforske hvilke fordommer mennesker kan ha, samt snakker om disse fordommene og hvorfor de oppstår i felles klasse. Elevene leser om komiker Jonis Josef og hvordan han bruker humor for å gjøre oss oppmerksom på . Elevene samarbeider i grupper om å utforske hvilke fordommer mennesker kan ha, samt snakker om disse fordommene og hvorfor de oppstår i felles klasse.
-
10. oktober: Verdensdagen for psykisk helse
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Tiltak for inkluderingElevene blir kjent med tre ulike tiltak for inkludering i samfunnet vårt i dag: Pride, Turbandagen og Rockesokk. Elevene leser om de ulike markeringene, og lager en presentasjon eller en plakat om én av disse markeringene, eller en annen liknende markering de kjenner til. Elevene blir kjent med tre ulike tiltak for inkludering i samfunnet vårt i dag: Pride, Turbandagen og Rockesokk. Elevene leser om de ulike markeringene, og lager en presentasjon eller en plakat om én av disse markeringene, eller en annen liknende markering de kjenner til.
-
Gå på jakt etter spor
Solaris 1–4
Læringsløp
Gå på jakt etter sporGå ut og jakt etter spor. Hvilke sanser bruker dere, og hva finner dere?Gå ut og jakt etter spor. Hvilke sanser bruker dere, og hva finner dere?