46 treff
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"
-
Oppstart – Fortellinger fra Bibelen
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Fortellinger fra BibelenLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"
-
Fortellinger fra Bibelen
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Den brennende buskenTekst i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Tekst i temaet "Fortellinger fra Bibelen"
-
Fortellinger fra Bibelen
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Gud redder israelitteneTekst i temaet "Fortellinger fra Bibelen."Tekst i temaet "Fortellinger fra Bibelen."
-
Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Leah feirer rosh hashanaTekst i temaet "Høytider og merkedager"Tekst i temaet "Høytider og merkedager"
-
Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Moses og de ti budTekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."
-
Leah
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
LeahLæringsløpet "Leah" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Leah" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Fortellinger fra Bibelen
Store spørsmål 1–4
Artikkel
-
Muslimer og jøder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Muslimer og jøderNår muslimer og jøder blir født, er det noe som er likt, og noe som er forskjellig.Når muslimer og jøder blir født, er det noe som er likt, og noe som er forskjellig.
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Hva husker du?Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.
-
Oppstart – Hva gjør vi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Hva gjør vi?Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Bare én gudLæringsløp om monoteisme.Læringsløp om monoteisme.
-
Oppstart – Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Høytider og merkedagerLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Religionenes historie i Norge
Fabel 8–10
Artikkel
Jødedom i NorgeArtikkel med oppgaver, refleksjonsspørsmål og aktiviteter knyttet til jødedommens historie i Norge.Artikkel med oppgaver, refleksjonsspørsmål og aktiviteter knyttet til jødedommens historie i Norge.
-
Forskerskolen
Arena 5–7
Artikkel
SpørreskjemaElevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming. Elevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming.
-
Lovlig unormal
Arena 5–7
Artikkel
Å bryte med normeneElevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 . Elevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 .
-
Fordommer med Faten
Arena 5–7
Læringsløp
Fordommer med FatenElevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene. Elevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene.
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Det er umulig å ikke ha fordommer!Elevene reflekterer over hva fordommer kan være, og hvordan det kan føles at noen har fordommer mot deg. Elevene samarbeider om å skrive fordommer de tenker andre kan ha mot stedet de bor på, og sammenlikner det de har skrevet i klassen. Elevene reflekterer over hva fordommer kan være, og hvordan det kan føles at noen har fordommer mot deg. Elevene samarbeider om å skrive fordommer de tenker andre kan ha mot stedet de bor på, og sammenlikner det de har skrevet i klassen.
-
Jorda er hjemmet vårt
Arena 5–7
Artikkel
Skogen på Rapa NuiElevene får mer informasjon om øysamfunnet Rapa Nui gjennom å lese om skogressursene på øya. Elevene fyller til slutt ut rute nummer fire i skriverammen om Rapa Nui: "Hvordan tror du mangelen på skog påvirker øya og livet på Rapa Nui?"Elevene får mer informasjon om øysamfunnet Rapa Nui gjennom å lese om skogressursene på øya. Elevene fyller til slutt ut rute nummer fire i skriverammen om Rapa Nui: "Hvordan tror du mangelen på skog påvirker øya og livet på Rapa Nui?"