Fag
- Norsk (31)
- Engelsk (27)
- Samfunnsfag (22)
- Tverrfaglig (12)
- Tysk (3)
- KRLE (2)
- Mat og helse (1)
- Sosialkunnskap (1)
Trinn
- 1. trinn (173)
- 2. trinn (173)
- 3. trinn (173)
- 4. trinn (173)
- 5. trinn (70)
- 6. trinn (70)
- 7. trinn (70)
- 10. trinn (3)
- 8. trinn (3)
- 9. trinn (3)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (190)
- folkehelse og livsmestring (147)
- utforsk (132)
- bærekraftig utvikling (130)
- engelskspråklige land (124)
- English speaking countries (117)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- Folkehelse og livsmeistring (101)
- elevark (97)
- printable (97)
- lærerveiledning (88)
- lærerressurs (85)
- språklæring (85)
- for læreren (83)
73 treff
-
Mat gjør kroppen glad!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Skriv oppskriftInnhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.
-
Fabel 8 Lærerveiledning
Fabel 8–10 Bokstøtte
Artikkel
Kapittel 3: SkrivI læreplanen fra 2020 er skriving tydelig framhevet som kompetanser elevene trenger for å uttrykke tanker og følelser, delta i samfunnet og å lære i alle fag. Skriving framstår som en todelt kompetanse: elevene må beherske rettskriving, grammatikk og tekstbinding og de må kunne skrive ulike teksttyper der form og innhold passer til formålet. Her finner du kopioriginal Skrivetrekanten i tilknytning til kapittel 3: Skriv. Her finner du kopioriginal Memer , i tilknytning til kapittel 3: Skriv Her finner du kopiorioginal Podkast, i tilknytning til kapittel 3: Skriv Her finner du kopioriginal Bearbeide teksten , i tilknytning til kapittel 3: Skriv
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
HalloweenTekst om HalloweenTekst om Halloween
-
Skriv: En skummel fortelling
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Skriv: En skummel fortellingLæringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".Læringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Hva husker du?Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.
-
Møt en forfatter
Targets
Artikkel
Lag et intervjuTenk dere at dere kan intervjue hvem dere vil. Hvem vil dere intervjue? Bli enige om intervjuobjektet. Hva vil dere finne ut? Snakk sammen om hva dere tror intervjuobjektet kan fortelle dere om. Skriv spørsmålene til intervjuet sammen. Hva er viktig å tenke på når dere lager spørsmål noen skal svare på?
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Halloween PartyTekst om HalloweenTekst om Halloween
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Halloween – FilmFilm
-
Den vesle bygda som glømte at det var jul
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Den vesle bygda som glømte at det var julElevene leser og arbeider med oppgaver til julefortellingen "Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen. Elevene skriver også sin egen julefortelling og lager en filmtrailer.
-
Julestemning
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Utforsk juletradisjonerElevene velger en juletradisjon de vil utforske, skriver informasjonen de finner og presenterer denne for klassen.
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Hop on Board!Samtalestarter
-
Pålogget
Fabel 5–7
Artikkel
Din egen dagElevene skal skrive og reflektere rundt sin bruk av digitale medier i løpet av en dag. Elevene skal skrive og reflektere rundt sin bruk av digitale medier i løpet av en dag.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 3: SkrivI læreplanen fra 2020 er skriving tydelig framhevet som kompetanser elevene trenger for å uttrykke tanker og følelser, delta i samfunnet og å lære i alle fag. Skriving framstår som en todelt kompetanse: elevene må beherske rettskriving, grammatikk og tekstbinding og de må kunne skrive ulike teksttyper der form og innhold passer til formålet.
-
Skjønnlitterære tekster
Targets
Artikkel
GrimaserElevene leser og lytter til sangen "Grimaser (Idiomer for idioter)" av Kristoffer Cezinando Karlsen, og arbeider med oppgaver til sangen.
-
Saktekster
Targets
Artikkel
Barnas taleElevene leser og arbeider med appellformene etos, patos og logos med utgangspunkt i en tale. De skriver også sin egen tale ut fra kriterier. Elevene leser og arbeider med appellformene etos, patos og logos med utgangspunkt i en tale. De skriver også sin egen tale ut fra kriterier.
-
Saktekster
Targets
Artikkel
Vil du bli toller?Elevene leser intervju med to tollere som forteller om hvilke egenskaper som er viktige i tolleryrket. Elevene arbeider med oppgaver til teksten, og lager reklame for tollerutdanningen. Elevene leser intervju med to tollere som forteller om hvilke egenskaper som er viktige i tolleryrket. Elevene arbeider med oppgaver til teksten, og lager reklame for tollerutdanningen.
-
Forskerskolen
Arena 5–7
Artikkel
SpørreskjemaElevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming. Elevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming.
-
Skjønnlitterære tekster
Targets
Artikkel
Langt å gåElevene leser og lytter til sangen "Langt å gå" av Klovner i kamp, og arbeider med oppgaver til sangen.
-
Si meningen din
Targets
Artikkel
Påstand og argumentElevene arbeider med påstander og argumenter på ulike måter.Elevene arbeider med påstander og argumenter på ulike måter.