Hopp til hovedinnhold

Søk

137 treff

  • Mat gjør kroppen glad!

    Fokus Sosialkunnskap

    Artikkel

    Skriv oppskrift

    Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.

    Gryte og matvarer som egg, fisk og grønnsaker.
  • Fra Arena 6: På flukt

    Åpne ressurser

    Artikkel

    På flukt i Norge

    Elevene leser et barndomsminne om å måtte flykte under den andre verdenskrigen i Norge, og snakker og skriver om det å være på flukt i eget land. Elevene leser et barndomsminne om å måtte flykte under den andre verdenskrigen i Norge, og snakker og skriver om det å være på flukt i eget land. 

  • Religionenes kilder

    Ganas 1–2

    Artikkel

    Religionenes kilder

    Oppstart til temaet "Religionenes kilder" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Religionenes kilder" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.

  • Pålogget

    Targets

    Artikkel

    Vil du sende bilde?

    Elevene tar stilling til et dilemma om sosiale medier i temaet "Pålogget!" i Fabel 7 . Elevene tar stilling til et dilemma om sosiale medier i temaet "Pålogget!" i Fabel 7 . 

    En tommel ved siden av to knapper; slett bilde eller send bilde. Mellom dem er det et spørsmålstegn.
  • Saktekster

    Fabel 5–7

    Artikkel

    =Oslo åpner for flere stemmer

    Elevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring. 

    =Oslo_thumb.png
  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Draw a monster

    Tegn og skriv om et monster til Halloween.

  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Halloween

    Tekst om HalloweenTekst om Halloween

    Skumle hallooween lanterner skåret ut av gresskar.
  • Skriv: En skummel fortelling

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Skriv: En skummel fortelling

    Læringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".Læringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".

    Thumbnail.
  • Hellige byer

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Hva husker du?

    Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.

  • Møt en forfatter

    Targets

    Artikkel

    Lag et intervju

    Tenk dere at dere kan intervjue hvem dere vil. Hvem vil dere intervjue? Bli enige om intervjuobjektet. Hva vil dere finne ut? Snakk sammen om hva dere tror intervjuobjektet kan fortelle dere om. Skriv spørsmålene til intervjuet sammen. Hva er viktig å tenke på når dere lager spørsmål noen skal svare på?

  • I have a dream

    Arena 5–7

    Artikkel

    Fortsett å drømme!

    Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. 

  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Halloween Party

    Tekst om HalloweenTekst om Halloween

    En gutt utkledd som dracula. lesetekst gult invå.
  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

  • Den vesle bygda som glømte at det var jul

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Den vesle bygda som glømte at det var jul

    Elevene leser og arbeider med oppgaver til julefortellingen "Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen. Elevene skriver også sin egen julefortelling og lager en filmtrailer. 

  • Julestemning

    Tverrfaglig 1–7

    Artikkel

    Utforsk juletradisjoner

    Elevene velger en juletradisjon de vil utforske, skriver informasjonen de finner og presenterer denne for klassen. 

  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Hop on Board!

    Samtalestarter

    Zoom med maske og kappe.
  • Hva kan jeg nå?

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Hva kan jeg nå?

    Du har nå jobbet med språk og grammatikk. Hva kan du nå? Hva husker du om de ulike ordklassene, funksjonene til språket og måter å kommunisere på? I dette læringsløpet får du oppsummert og reflektert over det du har lært så langt.  Deler i læringsløpet: Zerah og Zakran: Episode 6. "Hjem" Vi lærer sammen Min læringDu har nå jobbet med språk og grammatikk. Hva kan du nå? Hva husker du om de ulike ordklassene, funksjonene til språket og måter å kommunisere på? I dette læringsløpet får du oppsummert og reflektert over det du har lært så langt.  Deler i læringsløpet: Zerah og Zakran: Episode 6. "Hjem" Vi lærer sammen Min læring

  • Pålogget

    Fabel 5–7

    Artikkel

    Din egen dag

    Elevene skal skrive og reflektere rundt sin bruk av digitale medier i løpet av en dag. Elevene skal skrive og reflektere rundt sin bruk av digitale medier i løpet av en dag. 

  • Tekster

    Arena 5–7

    Artikkel

    På flukt i Norge

    Elevene leser et barndomsminne om å måtte flykte under den andre verdenskrigen i Norge, og snakker og skriver om det å være på flukt i eget land. Elevene leser et barndomsminne om å måtte flykte under den andre verdenskrigen i Norge, og snakker og skriver om det å være på flukt i eget land. 

  • Påvirket

    Arena 5–7

    Artikkel

    Bare være meg selv?

    Elevene reflekterer rundt selvbilde og det å være seg selv. De lytter til og leser sangteksten "Bara få vara mig själv" av den svenske artisten Laleh, og samtaler om teksten. Elevene reflekterer rundt selvbilde og det å være seg selv. De lytter til og leser sangteksten "Bara få vara mig själv" av den svenske artisten Laleh, og samtaler om teksten.