Fag
- Engelsk (69)
- Samfunnsfag (44)
- Naturfag (41)
- Norsk (34)
- Tverrfaglig (12)
- Spansk (11)
- Tysk (10)
- KRLE (6)
- Mat og helse (1)
- Sosialkunnskap (1)
Trinn
- 1. trinn (182)
- 2. trinn (182)
- 3. trinn (182)
- 4. trinn (182)
- 5. trinn (181)
- 6. trinn (181)
- 7. trinn (181)
- 10. trinn (99)
- 8. trinn (99)
- 9. trinn (99)
- Vg3 (2)
- Vg1 (1)
- Vg2 (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (171)
- folkehelse og livsmestring (144)
- utforsk (132)
- bærekraftig utvikling (116)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- engelskspråklige land (99)
- elevark (97)
- printable (97)
- English speaking countries (92)
- Folkehelse og livsmeistring (91)
- språklæring (84)
- reflektere (76)
- rød tekst (74)
- Leseforståelse (73)
181 treff
-
Mat gjør kroppen glad!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Skriv oppskriftInnhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.
-
Kids Can Save the Planet
Quest 5–7
Læringsløp
Find outUtforskende oppgave hvor elevene skal fortelle om barn som har gjort en forskjell.
-
Intro – The Three Rs
Quest 5–7
Læringsløp
Earth, We’re in it TogetherSang knyttet til bærekraftig utvikling.
-
Songs
Quest 5–7
Artikkel
The 3 Rs SongEn sang om de tre r-ene reduce , reuse og recycle .
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
HalloweenTekst om HalloweenTekst om Halloween
-
Skriv: En skummel fortelling
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Skriv: En skummel fortellingLæringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".Læringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".
-
Dyreliv i nord
Solaris 5–7
Læringsløp
Dyreliv i nordElevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver. Elevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Hva husker du?Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.
-
Hva vet dere om jorda vår?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om jorda vår?Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i Arena 7 .
-
Møt en forfatter
Targets
Artikkel
Lag et intervjuTenk dere at dere kan intervjue hvem dere vil. Hvem vil dere intervjue? Bli enige om intervjuobjektet. Hva vil dere finne ut? Snakk sammen om hva dere tror intervjuobjektet kan fortelle dere om. Skriv spørsmålene til intervjuet sammen. Hva er viktig å tenke på når dere lager spørsmål noen skal svare på?
-
Oppstart - Tingene rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Tingene rundt ossOppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.
-
Oppstart – Sola og planetene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Sola og planeteneOppstartsløp til temaet Sola og planetene .Oppstartsløp til temaet Sola og planetene .
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Halloween PartyTekst om HalloweenTekst om Halloween
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Halloween – FilmFilm
-
Den vesle bygda som glømte at det var jul
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Den vesle bygda som glømte at det var julElevene leser og arbeider med oppgaver til julefortellingen "Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen. Elevene skriver også sin egen julefortelling og lager en filmtrailer.
-
Julestemning
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Utforsk juletradisjonerElevene velger en juletradisjon de vil utforske, skriver informasjonen de finner og presenterer denne for klassen.
-
Write: Poster
Quest 5–7
Læringsløp
Write a posterSkriveramme og modelltekst til plakat.
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Hop on Board!Samtalestarter
-
Fagtekster
Gente 8–10
Artikkel
Ville vekster til nytteArtikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.