15 treff
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .
-
Medisiner fra naturen
Solaris 5–7
Læringsløp
Medisiner fra naturenEt læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.Et læringsløp om hvordan noen planter kan brukes til medisin.
-
Følelser og grenser
Solaris 5–7
Læringsløp
Følelser og grenserArtikkelsamling om følelser og grenser.Artikkelsamling om følelser og grenser.
-
Kroppen forandrer seg
Gente 8–10
Læringsløp
Kroppen forandrer segArtikkelsamling om det som er felles for hvordan kroppen endrer seg i puberteten. Artikkelsamling om det som er felles for hvordan kroppen endrer seg i puberteten.
-
Oppstart - Blod og luft
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Blod og luftOppstartsløp til temaet Blod og luft.Oppstartsløp til temaet Blod og luft.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Oppstart - Store forandringer
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Store forandringerOppstartsløpet til temaet Store forandringer.Oppstartsløpet til temaet Store forandringer.
-
Sølv
Gente 8–10
Læringsløp
SølvEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Barn kan være oppfinnere
Solaris 1–4
Læringsløp
Barn kan være oppfinnereLæringsløp i naturfag. "Barn kan være oppfinnere"Læringsløp i naturfag. "Barn kan være oppfinnere"
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Artikkel
Tiltak for å bevare biologisk mangfold i nordområdeneAktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.Aktivitet knyttet til hvilke tiltak man kan gjøre for å bevare biologisk mangfold i nordområdene.
-
Store forandringer
Solaris 5–7
Artikkel
GuttekroppenArtikkel om hva som skjer med guttekroppen i puberteten.Artikkel om hva som skjer med guttekroppen i puberteten.