Hopp til hovedinnhold

Søk

40 treff

  • July, August

    Mat og helse 8–10

    Video

  • March, April

    Mat og helse 8–10

    Artikkel

    April Fool's Day

    What is an April Fool's joke? 

  • Filmer til kapittel 1

    Matematikk 2P

    Video

  • My Free Time

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    My Free Time

    Listen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about timeListen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about time

  • Billy Elliot

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    Billy Elliot

    Billy drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tenseBilly drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tense

  • Films

    Momente 2

    Artikkel

    How the Body Works

    Film og spørsmål til temaet How the Body Works.

  • Toppturer

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.Topptur om fargelegging av rutenett, knyttet til Å utforske brøk i Matemagisk 5.

    thumb
  • Toppturer

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.

    thumb
  • Addisjon og subtraksjon med brøk

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Topptur

    I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.I gamle Egypt brukte de bare stambrøker.

    thumb
  • Brøkdelen av en figur

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Brøkdelen av en figur

    Dette er det andre læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal arbeide videre med å kjenne igjen brøker og utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker.Dette er det andre læringsløpet til kapittel 1: Å utforske brøk. Elevene skal arbeide videre med å kjenne igjen brøker og utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker.

    Thumbnail.
  • Heltall ganget med brøk

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Heltall ganget med brøk

    I dette læringsløpet skal du utforske ulike modeller som kan brukes når man multipliserer heltall med brøk. Du skal diskutere ulike tenkemåter og argumentere for hvilke metoder du selv foretrekker.I dette læringsløpet skal du utforske ulike modeller som kan brukes når man multipliserer heltall med brøk. Du skal diskutere ulike tenkemåter og argumentere for hvilke metoder du selv foretrekker.

    Thumbnail.
  • Å dele inn i brøkdeler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å dele inn i brøkdeler

    Et læringsløp om å dele inn mengder. Et læringsløp om å dele inn mengder. 

    Thumbnail.
  • Kontekstoppgaver

    Matemagisk 5–7

    Artikkel

    Kontekstoppgave: På biltur

    På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. På biltur er kontekstoppgaven til kapittel 1: Å utforske brøk. 

    Thumbnail.
  • Brøk på tallinja

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Brøk på tallinja

    I dette læringsløpet skal elevene gjennom diskusjon øve på å plasser brøker på tallinja, utforske sammenhengen mellom brøk og desimaltall på tallinja og addere brøker ved hjelp av tallinjer.I dette læringsløpet skal elevene gjennom diskusjon øve på å plasser brøker på tallinja, utforske sammenhengen mellom brøk og desimaltall på tallinja og addere brøker ved hjelp av tallinjer.

    Thumbnail.
  • Likeverdige brøker

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Topptur

    En utfordrende oppgave om fordeling av pizza.En utfordrende oppgave om fordeling av pizza.

    thumb
  • Å sammenlikne brøker

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å sammenlikne brøker

    I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en   1 2 .I dette læringsløpet skal elevene utforske ulike strategier for å sammenlikne brøker med en   1 2 .

    Thumbnail.
  • Sannsynlighet og tilfeldighet

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sannsynlighet og tilfeldighet

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og diskutere tilfeldighet. Hele læringsløpet er bygd opp med diskusjonsoppgaver der elevene skal ta stilling til og vurdere ulike påstander.I dette læringsløpet skal elevene utforske og diskutere tilfeldighet. Hele læringsløpet er bygd opp med diskusjonsoppgaver der elevene skal ta stilling til og vurdere ulike påstander.

    Thumbnail.
  • Desimaltall på tallinja

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Desimaltall på tallinja

    Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.

    Thumbnail.
  • Bli kjent med desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Bli kjent med desimaltall

    I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.  I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.  

    Thumbnail.
  • En halv

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    En halv

    Læringsløp om likeverdige brøker med utgangspunkt i en halv.Læringsløp om likeverdige brøker med utgangspunkt i en halv.

    Yonas forran en fotballbutikk.