Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (71)
- Liv Guldal (67)
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Lars Gunnar Lingås (37)
- Lucy Hermoza (21)
- Cathrine Borchsenius (17)
- Ane Stavrum (16)
- Mette Haraldsen (9)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (8)
- Roald Dahl (7)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Olaug Strand (5)
- Elwyn Brooks White (4)
- Hege Siri (4)
Nøkkelord
38 treff
-
Relasjonsferdigheter
Stages 8–10
Artikkel
Fordommer – å dømme på forhåndNoen ganger kan holdningene dine til en sak eller person være formet på forhånd.
-
Etiske dilemma
Stages 8–10
Artikkel
EtikkLæren om rett og galt. Noen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma. Noen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma.
-
Aktiviteter for mestring
Stages 8–10
Artikkel
Funksjonsnivå og tilretteleggingHver sjette person har en eller annen form for funksjonsnedsettelse.
-
Etiske dilemma
Stages 8–10
Artikkel
Etiske dilemmaerNoen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
MenneskesynLegg merke til hele mennesket.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Ulike oppfatninger om helsePåvirkes av kultur, religion og tidligere erfaringer.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Flere typer konflikterDet er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Holdninger til andreÅ være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Hva er konflikterEn konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Hvem er brukerne?
Stages 8–10
Artikkel
Ulike familieformerFlere ulike familiestrukturer i samfunnet.
-
Kommunisere og samhandle
Stages 8–10
Artikkel
Vi kommuniserer alltidKommunikasjon oppstår overalt der mennesker har noe med hverandre å gjøre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre.
-
Omsorg og service
Stages 8–10
Artikkel
Nærhet i omsorg og serviceDet kan være vanskelig når fremmede kommer for tett på.
-
Brukermedvirkning
Stages 8–10
Artikkel
Universell utformingNorge har lover som pålegger kommunene å sørge for at omgivelsene er tilrettelagt for alle innbyggere. Det kaller vi universell utforming.
-
Profesjonell yrkesutøvelse
Stages 8–10
Artikkel
Empati – å leve seg inn i andres situasjonEt viktig utgangspunkt for nærhet og tillit.
-
Kommunisere og samhandle
Stages 8–10
Artikkel
Ulike former for kommunikasjonTre hovedformer for kommunikasjon.
-
Hvem er brukerne?
Stages 8–10
Artikkel
LivsfaseneFra barn til voksen til gammel.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Fordommer og diskrimineringUansett yrke er det viktig å arbeide mot fordommer og diskriminering.
-
Relasjonsferdigheter
Stages 8–10
Artikkel
Samhandlings-kompetanseEvnen til å samarbeide med andre om en oppgave. Evnen til å kommunisere og samhandle med andre mennesker.Evnen til å kommunisere og samhandle med andre mennesker.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
-
Omsorg og service
Stages 8–10
Artikkel
Sympati og antipatiHoldninger til andre mennesker. Et viktig utgangspunkt for nærhet og tillit.Et viktig utgangspunkt for nærhet og tillit. Holdninger til andre mennesker.Holdninger til andre mennesker.