Fag
- Norsk (4325)
- Matematikk (2701)
- Engelsk (2520)
- Spansk (1494)
- Tysk (913)
- Tverrfaglig (858)
- Religion og etikk (842)
- KRLE (823)
- Psykologi (497)
- Samfunnsfag (348)
- Historie (295)
- Informasjonsteknologi (292)
- Samfunnskunnskap (247)
- Fransk (238)
- Sosialkunnskap (213)
Trinn
- 10. trinn (5027)
- 8. trinn (5027)
- 9. trinn (5027)
- Vg1 (3787)
- Vg2 (2745)
- 5. trinn (2679)
- 6. trinn (2679)
- 7. trinn (2679)
- 1. trinn (2385)
- 2. trinn (2385)
- 3. trinn (2373)
- 4. trinn (2372)
- Vg3 (760)
Forfatter
- Lucy Hermoza (52)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Ane Christiansen (4)
- Klaus Mann (3)
- Wolfgang Borchert (3)
- Wilhelm Busch (2)
- #wtf?! – Wissen, Thesen, Fakten (1)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Benjamin Bigl (1)
- Kapittel 13 (1)
- Lucy Hermoza Rigal (1)
- Thomas Grüter (1)
Nøkkelord
5472 treff
-
Det metriske systemet
Matemagisk 1–4
Læringsløp
KilovitsLuringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Lag mengder med klosserOppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Hele og deler av hele
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte: Hvor mange hundredeler?Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
9 Das haben wir erfundenHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 9. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
15 Es war einmalHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 15. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Vil du også lære om omkrets?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vil du også lære om omkrets?Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hvordan kan elevene sitte?Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Fluesmekker: Løst sammensatte verbDenne oppgaven trener elevene på ordforråd.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Exit-lapperDette er en fin måte å avslutte en økt eller et tema på. Det bidrar til egenrefleksjon og vurdering for og av læring og kan gjennomføres på alle temaer.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
AR Aschehoug og 3D-modellerMed appen AR Aschehoug kan dere holde en smarttelefon eller et nettbrett over bestemte bilder i læreboka, og få opp en 3D-modell eller en video.
-
Ulike representasjoner
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Minus –
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
18 Endlich Ferien!Her finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 18. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Oppgave 1Regneoppgave med omgruppering: 31 minus 25
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Hva er multiplikasjon?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
TallgåteHvordan kan du gjøre et kjempestort tall om til ingenting?
-
Hundreruta
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Den ødelagte hundrerutaVi gjør aktiviteter med hundrerruta.
-
Trekantet form
Matemagisk 1–4
Læringsløp
SporingTegn langs kantene på de trekantede formene og lag trekanter til slutt.
-
Antallet 10
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteVi snakker om matematikk.