Fag
- Norsk (5497)
- Engelsk (4767)
- Matematikk (1678)
- Naturfag (1318)
- Spansk (1223)
- Sosialkunnskap (869)
- KRLE (859)
- Tverrfaglig (839)
- Samfunnsfag (808)
- Religion og etikk (703)
- Tysk (621)
- Psykologi (481)
- Historie (287)
- Informasjonsteknologi (284)
- Kjemi (193)
Trinn
- 10. trinn (3355)
- 8. trinn (3355)
- 9. trinn (3355)
- 5. trinn (2559)
- 6. trinn (2559)
- 7. trinn (2559)
- Vg1 (1425)
- Vg2 (1420)
- 1. trinn (1286)
- 2. trinn (1286)
- 3. trinn (1273)
- 4. trinn (1223)
- Vg3 (558)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Kereen Getten (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
Nøkkelord
3385 treff
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Oppgave 1Regneoppgave med omgruppering: 31 minus 25
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Flateformer
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteSnakke matte i læringsløpet Flateformer i temaet Geometri.
-
Gjentatt addisjon
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteSnakke matte i læringsløpet Gjentatt addisjon i temaet Multiplikasjon.Snakke matte i læringsløpet Gjentatt addisjon i temaet Multiplikasjon.
-
Firkanter
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hvilken firkant tenker jeg på?Oppgave i læringsløpet Firkanter i temaet Geometri.Oppgave i læringsløpet Firkanter i temaet Geometri.
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Video
-
Øve
Øve
Produkt
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Video
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
RefleksdagenAktualitetssak om refleksdagen.
-
Addisjon på tallinja
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øver 3Tallinjeoppgaver.
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
Nytt innhold til 4. trinnBli med Pi og Luringen ut i verdensrommet for å lære om programmering, geometri og multiplikasjon.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Speeddate: ParlamentarismeElevene øver seg på å snakke sammen om temaet parlamentarisme og demokratiseringsprosessen i Norge.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
36 + 15Film som viser hvordan man kan løse 36 + 15 med omgruppering.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
23 + 12Film som viser hvordan man kan løse 23 + 12 med omgruppering.
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
Jul i Aschehoug UniversAktualitetssak om juleinnhold.
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Momente 2
Video
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øver 2Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Kometen kommer
Momente 2
Læringsløp
Oppgave 2: FilmanalyseDu skal nå skrive en filmanalyse der du undersøker tematikken, dramaturgien og virkemidlene i Don't Look Up .
-
Lyder og bokstaver
Momente 2
Læringsløp
Æ-lydenDet kan være vanskelig å velge mellom bokstavene æ og e når du skriver norsk. Se bare på denne setningen: «Det er ærlig talt mye som kunne vært verre her i verden.» Likevel finnes det noen regler som nesten alltid gjelder: Æ-lyden skrives for det meste med e , men kommer æ-lyden foran en enkelt r , blir det æ : bære , være , skjære , kjære , trær . Kommer det en konsonant etter r -en, blir det e: fjern , jern , terning , verden . En del korte ord som slutter på r , får e : her , der , er , hver . Bla videre for å gå til de interaktive oppgavene.