Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Ane Stavrum (18)
- Mette Haraldsen (10)
- Olaug Strand (6)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Adriane Lilleskare Lunde (1)
Nøkkelord
- psykisk helse (4)
- opplæringsloven (3)
- psykiske problemer (3)
- Helse- og omsorgstenester (2)
- KAD-senger (2)
- barnehageloven (2)
- helse- og omsorgstjenester (2)
- private helsetenester (2)
- private helsetjenester (2)
- psykiske problem (2)
- spesialisthelsetenesta (2)
- spesialisthelsetjenesten (2)
- Arbeidsavklaringspengar (1)
- BUP (1)
- Barnehagar (1)
22 treff
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Skolefritidsordning (SFO)Et tilbud til elever fra 1. til og med 4. klasse.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
OppvekstsektorenKommunen, fylkeskommunen og statens ansvar. Bestemmer hva innholdet i barnehagen skal være. Bestemmer hva innholdet i barnehagen skal være. Alle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.Alle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.
-
Sentralt regelverk
Stages 8–10
Artikkel
BarnehagelovenBestemmer hva innholdet i barnehagen skal være.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
BarnehagerAlle som ønsker det skal få barnehageplass.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Slik gir NAV hjelp og støtteEt offentlig organ med flere viktige oppgaver.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Helse- og omsorgstjenesterEt stort felt fordelt mellom kommune, fylke og stat. Eies av private personer eller firmaer. Eies av private personer eller firmaer.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
GrunnskoleAlle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Fritidstilbud for barn og ungeDet finnes mange ulike fritidstilbud til barn og unge.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT)En kommunal og fylkeskommunal rådgivende tjeneste.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Private helse- og omsorgstjenesterEies av private personer eller firmaer.
-
Tverrfaglig samarbeid
Stages 8–10
Artikkel
SamhandlingsreformenRett behandling på rett sted til rett tid.
-
Sentralt regelverk
Stages 8–10
Artikkel
Lover i helse- og omsorgssektorenViktig å kjenne til lovverket. Viktig å kjenne til lovverket.Viktig å kjenne til lovverket.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
BarneverntjenestenNoen ganger er det nødvendig med tvang.
-
Sentralt regelverk
Stages 8–10
Artikkel
FolkehelselovenFolkehelseloven er laget for å fremme folkehelsa og forebygge fysiske og psykiske helseproblemer.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Kommunale helse- og omsorgstjenesterKommunen har flere viktige ansvarsområder.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Videregående opplæringVideregående opplæring er gratis men ikke obligatorisk. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Psykisk helsevernHelse og omsorg ved psykiske problemer.
-
Arbeid med stoffet
Fransk 1
Litterær tekst
Dans mon sac à dos (S-tekst)Emma et Yasmine ont seize ans. Elles habitent à Strasbourg. Elles sont élèves au lycée Louis Pasteur. C’est un grand lycée. Il y a 1000 élèves. Emma et Yasmine ne sont pas dans la même classe. Emma a un sac à dos lourd. Elle termine tard le mardi. Yasmine a un petit sac à dos aujourd’hui parce qu’elle termine tôt. Elles se retrouvent à la cantine à midi pour déjeuner.
-
Arbeid med stoffet
Fransk 1
Litterær tekst
La rentrée de Juliette (S-tekst)Aujourd’hui, c’est le 3 septembre, et c’est la au lycée Marie Curie.
-
Til læreren
Fransk 1
Artikkel
Ma semaineMuntlig oppgave i grupper på tre. Du får utdelt din timeplan for 3 av ukedagene. Se gjennom den, og øv godt på både klokkeslettene og aktivitetene du gjør disse dagene. Når du er klar, skal du spørre de to andre i gruppa hva de gjør disse tre dagene. Skriv ned klokkeslett og aktivitet. Spør hverandre: Qu’est-ce que tu fais lundi ? Lundi je fais mes devoirs à 17h. I denne økten skal du jobbe med gloser som har med klokka å gjøre. Du skal svare på og stille spørsmål om hvor mye klokka er. Du skal jobbe med lese-og lytteforståelse. Du skal lage en egen tekst eller video om klokkeslett og gjøremål.