Fag
- Engelsk (80)
- Samfunnsfag (61)
- Tverrfaglig (36)
- Naturfag (34)
- Norsk (15)
- Tysk (14)
- Spansk (13)
- KRLE (4)
- Matematikk (3)
- Mat og helse (2)
- Helse- og oppvekstfag (1)
Trinn
- 5. trinn (69)
- 6. trinn (69)
- 7. trinn (69)
- 1. trinn (37)
- 2. trinn (37)
- 3. trinn (37)
- 4. trinn (37)
- 10. trinn (23)
- 8. trinn (23)
- 9. trinn (23)
- Vg1 (1)
Forfatter
Nøkkelord
- utforsk (55)
- Livet på jorda (50)
- viktige ord (47)
- bærekraftig utvikling (46)
- demokrati og medborgerskap (46)
- naturfag (45)
- kropp og helse (41)
- psykisk helse (40)
- folkehelse og livsmestring (39)
- stoffer (33)
- jorda og universet (32)
- energi (31)
- livsmestring (27)
- energi og krefter (25)
- Biologisk mangfold (23)
71 treff
-
Profesjonell yrkesutøvelse
Stages 8–10
Artikkel
Verdier som er skrevet inn i lovverketNoen verdier er knyttet til rettigheter vi mennesker har.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan påvirke?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Elektrisk energi
Gente 8–10
Læringsløp
Elektrisk energiLæringsløp om elektrisk energi.Læringsløp om elektrisk energi.
-
Strålingsenergi
Solaris 5–7
Læringsløp
StrålingsenergiLæringsløp om strålingsenergi.Læringsløp om strålingsenergi.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Give Your OpinionModelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.
-
Oppstart – Krefter i naturen
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Krefter i naturenOppstartsløp til temaet Krefter i naturen .Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .
-
Bruk stemmen!
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Tips til en god diskusjonTips til en god diskusjon fra Arena 5-7. Tips til en god diskusjon fra Arena 5-7.
-
Energi har mange former
Gente 8–10
Artikkel
Lag en vannrakettUtforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.Utforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.
-
Elektrisk strøm må gå i en krets
Solaris 5–7
Læringsløp
Elektrisk strøm må gå i en kretsEt læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.Et læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.
-
Varmeenergi
Gente 8–10
Læringsløp
VarmeenergiLæringsløp om varmeenergi.Læringsløp om varmeenergi.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Bestem selv!Artikkel knyttet til temaet diskriminering.Artikkel knyttet til temaet diskriminering.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Skriv et leserinnleggSkriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet.
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.