Fag
- Engelsk (80)
- Samfunnsfag (61)
- Tverrfaglig (36)
- Norsk (15)
- Tysk (14)
- Naturfag (9)
- KRLE (4)
- Matematikk (3)
- Spansk (3)
- Mat og helse (2)
- Helse- og oppvekstfag (1)
Trinn
- 1. trinn (36)
- 2. trinn (36)
- 3. trinn (36)
- 4. trinn (36)
- 5. trinn (36)
- 6. trinn (36)
- 7. trinn (36)
- 10. trinn (26)
- 8. trinn (26)
- 9. trinn (26)
Nøkkelord
39 treff
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Prepare and give an opening speechAktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Speakers' CornerArtikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Malala YousafzaiEngelsk artikkel om Malala Yousafzai.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Ytringsfrihet er en menneskerettighetArtikkel om ytringsfrihet.Artikkel om ytringsfrihet.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
På flukt fra forfølgelseArtikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.Artikkel om mennesker som må flykte på grunn av meningene sine.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Hvordan påvirke?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?Mange mennesker kjemper for det de synes er viktig. Hva kan vi lære av dem? Og hvilke metoder kan vi bruke for å jobbe for et bedre samfunn?
-
Terminprøve vår 2021
Terminprøver
Læringsløp
Banksy - The Secret Street ArtistBanksy is the pseudonym of a British street artist. No one knows who he really is. His artwork can pop up anywhere, overnight.
-
Terminprøve høst 2020
Terminprøver
Læringsløp
Terminprøve høst 2020om vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdagom vennskap – identitet – selvfølelse – inkludering – likeverd – grenser – digital hverdag
-
Terminprøve vår 2021
Terminprøver
Læringsløp
Terminprøve vår 2021Om å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter segOm å bli hørt – å tørre å stå opp for sine meninger – å tørre å vise hvem en er – å sette spor etter seg
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Give Your OpinionModelltekst, ordbank og oppgave hvor man øver på å si sin mening.
-
Bruk stemmen!
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Tips til en god diskusjonTips til en god diskusjon fra Arena 5-7. Tips til en god diskusjon fra Arena 5-7.
-
Hva er ytringsfrihet?
Åpne ressurser
Artikkel
Bestem selv!Artikkel knyttet til temaet diskriminering.Artikkel knyttet til temaet diskriminering.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Skriv et leserinnleggSkriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Tips til en god diskusjonTips til en god diskusjon fra Arena 5-7. Tips til en god diskusjon fra Arena 5-7.
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Artikkel
Barn som sier fraArtikkel om fem barn som på ulike måter har sagt fra om urettferdighet i samfunnet.Artikkel om fem barn som på ulike måter har sagt fra om urettferdighet i samfunnet.
-
Bruk stemmen!
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Skriv et leserinnleggSkriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet. Skriveramme og modelltekst fra Fabel 5–7 knyttet til leserinnlegg og temaet Ytringsfrihet.
-
Bruk stemmen!
Åpne ressurser
Artikkel
Lag din egen rappArtikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.Artikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.
-
Bruk stemmen!
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Lag din egen rappArtikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.Artikkel fra fabel 5–7 med aktiviteter knyttet til at elevene skal utforske rapp og uttrykke meningene sine ved å lage en rapp.
-
Fra Quest 5–7: Get to Know Each Other
Åpne ressurser
Artikkel
Who inspires you to make a difference?En film om hvem som inspirer barn / forbildene deres.