Fag
- Norsk (4192)
- Engelsk (3675)
- Matematikk (2849)
- Spansk (1455)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- Naturfag (987)
- KRLE (869)
- Tverrfaglig (859)
- Tysk (856)
- Religion og etikk (766)
- Samfunnsfag (292)
- Samfunnskunnskap (248)
- Fransk (238)
- Kjemi (199)
- Geografi og geofag (159)
Trinn
- 1. trinn (877)
- 2. trinn (877)
- 3. trinn (864)
- 5. trinn (859)
- 6. trinn (859)
- 7. trinn (859)
- 4. trinn (814)
- 10. trinn (579)
- 8. trinn (579)
- 9. trinn (579)
- Vg3 (484)
- Vg2 (467)
- Vg1 (200)
Forfatter
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Anne Tveit (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Liv Guldal (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
Nøkkelord
1063 treff
-
Forsøk
Kjemi 1–2
Innholdspakke
ForsøkHer finner du en samling av Utforsk! fra det digitale kapitlet.Her finner du en samling av Utforsk! fra det digitale kapitlet.
-
Nøkkelstoff
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Nøkkelstoff
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Nøkkelstoff
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Nøkkelstoff
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Kapittelprøver
Kjemi 1–2
Innholdspakke
KapittelprøverHer finner du forslag til kapittelprøver i PDF- og Word-format. Det skal være meningsfylt samsvar mellom undervisningen, vurderingene og læringsmålene. Begrepet meningsfylt samsvar er en oversettelse fra det engelske ordet Constructive alignment (se f.eks. John Biggs, 1996 ). Kapittelprøvene er derfor kun et utgangspunkt, der du må gjøre valg på bakgrunn av slik du kjenner din klasse og hva du har lagt vekt på i din undervisning. Kan hende prøveforslagene har for stor arbeidsmengde for din klasse eller oppgavene ikke treffer 100 % med tanke på hva dere har gått gjennom. Enkelte oppgaver er av typen «Gjør rede for en utforskning du selv har utført i naturfagtimene.» Her har du mulighet til å spisse spørsmålet i retning av ett eller flere forsøk du har lagt vekt på. Fordi kapittelprøvene er ment til inspirasjon har vi ikke laget løsningsforslag. Løsningen vil flere steder være avhengig av hvordan din klasse har arbeidet med de ulike kompetansemålene. Lykke til med vurderingen!
-
Mikroorganismer og helse
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Mikroorganismer og helseHer finner du innhold til kompetansemålet: drøfte hvilken betydning mikroorganismer har for kropp og helse Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.Her finner du innhold til kompetansemålet: drøfte hvilken betydning mikroorganismer har for kropp og helse Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Twig-filmer samlet
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Twig-filmer samletHer finner du Twig-filmene som også er publisert på sidene til kapitlene fra boka og de digitale kapitlene.
-
Nøkkelstoff
Kjemi 1–2
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Digitalt kapittel
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Nøkkelstoff
Kjemi 1–2
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Stoffer og stoffblandinger
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Stoffer og stoffblandingerHer finner du innhold til kompetansemålet: utforske egenskaper og reaksjoner til noen stoffer og stoffblandinger som er relevante for eget utdanningsprogram Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.Her finner du innhold til kompetansemålet: utforske egenskaper og reaksjoner til noen stoffer og stoffblandinger som er relevante for eget utdanningsprogram Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.