Fag
- Norsk (5441)
- Engelsk (4733)
- Matematikk (3781)
- Spansk (1787)
- Tysk (1477)
- Naturfag (1323)
- KRLE (1114)
- Samfunnsfag (1050)
- Religion og etikk (861)
- Tverrfaglig (859)
- Psykologi (497)
- Historie (295)
- Informasjonsteknologi (292)
- Samfunnskunnskap (247)
- Fransk (238)
Trinn
- 1. trinn (872)
- 2. trinn (872)
- 3. trinn (859)
- 5. trinn (859)
- 6. trinn (859)
- 7. trinn (859)
- 4. trinn (809)
- 10. trinn (527)
- 8. trinn (527)
- 9. trinn (527)
- Vg2 (448)
- Vg3 (448)
- Vg1 (1)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
Nøkkelord
1306 treff
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Ditt eget luftmotstandsforsøkLuftmotstand påvirker alt som beveger seg gjennom lufta. Nå kan du selv utforske virkningen av luftmotstand på ulike gjenstander.
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
KraftanalyseFør vi går i gang med simuleringer og dataanalyse, er det verdt å bruke litt tid på å analysere kreftene som virker på en ballong som faller.
-
Twig-filmer kapittel 9
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
ERGO Fysikk 1
ERGO Fysikk 1–2
Artikkel
VelkommenHer finner du: simuleringer i HTML-format programmeringsressurser tilpasset fysikkfaget løsningsforslag til lærebokoppgaver, interaktive oppgaver og forsøksbeskrivelser til bokas kapitler TWIG-filmer lærerressurser
-
Twig-filmer kapittel 8
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Ressurser
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Momente 1
Læringsløp
LenkerEn lenke er kanskje det viktigste HTML-elementet av dem alle. Internett er basert på at man kan trykke på en lenke på én side og komme til en helt annen side. Det er dette som kalles hypertekst . I en vanlig tekst må vi lese fra topp til bunn, mens i hypertekst kan vi hoppe fram og tilbake mellom forskjellige sider.
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Eksterne CSS-dokumenter (stilark)Vi kan samle CSS-kode i et eget dokument som vi kaller et stilark . Her kan vi ha CSS-kode for nettsidenes hovedegenskaper, lenker, menyer og tabeller. Det kan spare oss for mye arbeid når vi starter på nye prosjekter, fordi vi enkelt kan gjenbruke kodene vi har laget tidligere.
-
2D Tabeller og lister
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Lage tabeller med HTMLNår vi skal vise fram strukturert informasjon på en nettside, er det ofte lurt å bruke en tabell .
-
2D Tabeller og lister
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2D Tabeller og lister
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Pynte tabeller med CSSSom du så på forrige side, så er det ikke så lett å lese tabeller uten noen linjer eller farger. Heldigvis har vi CSS, som lar oss tilpasse utseendet på en tabell slik at den både blir pen og lett å lese.
-
2D Tabeller og lister
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2D Tabeller og lister
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2C Mer om CSS
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
CSS-selektorerVi har allerede sett at vi kan bruke elementnavn som selektor . Da velges alle elementene med det angitte navnet. I tillegg har vi sett at vi kan bruke id -attributtet når vi ønsker å velge ett unikt element (da bruker vi en # foran id-en for å velge elementet).
-
2C Mer om CSS
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp