Hopp til hovedinnhold

Søk

44 treff

  • Bruk stemmen!

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Prepare and give an opening speech

    Aktivitet hvor elevene skal uttrykke sin mening om barns rett til utdanning.

  • Viktige stemmer

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Speakers' Corner

    Artikkel om Speakers' Corner i London og oppgaver knyttet til ytringsfrihet.

  • Viktige stemmer

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Malala Yousafzai

    Engelsk artikkel om Malala Yousafzai.

  • The New Kid

    Åpne ressurser

    Læringsløp

    The New Kid

    Et læringsløp for å bli kjent med nye elever i klassen - på engelsk. Et læringsløp for å bli kjent med nye elever i klassen - på engelsk. 

    Thumbnail.
  • Kvinnedagen

    Tverrfaglig 8-10

    Artikkel

    Jenteboka: Pupper

    Dette er en fagtekst om pupper. Tenkeskriv i tre minutter om hva du vet om pupper fra før.Dette er en fagtekst om pupper. Tenkeskriv i tre minutter om hva du vet om pupper fra før.

  • Uke 6

    Tverrfaglig 8-10

    Artikkel

    Ja visst gör det ont

    Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.Hva er positivt, og hva er negativt med å bli voksen? Det å bli født er naturlig nok den første store begivenheten i livet. Skriv ned noen andre store begivenheter vi går gjennom som menneske. Lag en tidslinje.

    Nærbilde av kirsebærblomster på en gren.
  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Halloween Party

    Tekst om HalloweenTekst om Halloween

    En gutt utkledd som dracula. lesetekst gult invå.
  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

  • Samenes nasjonaldag

    Tverrfaglig 1–7

    Artikkel

    Samisk språk

    Les og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .Les og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .

  • Samenes nasjonaldag

    Tverrfaglig 1–7

    Artikkel

    Samisk

    Les og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .Les og arbeid med oppgaver om samiske stedsnavn og samisk språk i Fabel 6 .

  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Draw a monster

    Tegn og skriv om et monster til Halloween.

  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Halloween

    Tekst om HalloweenTekst om Halloween

    Skumle hallooween lanterner skåret ut av gresskar.
  • Julestemning

    Tverrfaglig 1–7

    Artikkel

    Bak kokosmakroner!

    Elevene lærer å bake kokosmakroner gjennom å se en film og lese en oppskrift. 

  • Julestemning

    Tverrfaglig 1–7

    Artikkel

    Den vesle jenta med svovelstikkene

    Elevene leser eventyret "Den vesle jenta med svovelstikkene" og arbeider med oppgaver til teksten. 

  • Den vesle bygda som glømte at det var jul

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Den vesle bygda som glømte at det var jul

    Elevene leser og arbeider med oppgaver til julefortellingen "Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen. Elevene skriver også sin egen julefortelling og lager en filmtrailer. 

  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Hop on Board!

    Samtalestarter

    Zoom med maske og kappe.
  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Get ready for Halloween

    Læringsløp om HalloweenLæringsløp om Halloween

    Heks og flaggermus flyr over et mørkt hus
  • Get ready for Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Læringsløp

    Bus Stop

    Samtalestarter

    Busstopp
  • 31. oktober: Halloween

    Tverrfaglig 1–7

    Artikkel

    Møt forfatter Arne Svingen!

    Arne Svingen har skrevet over 100 bøker, og mange av bøkene hans er blitt oversatt til 25 språk. Vi møtte Arne på Akershus festning i Oslo til et intervju, og fikk blant annet høre om hvordan han skriver skumle grøssere for barn og ungdom og hvor han henter inspirasjon. Les intervjuet og arbeid med oppgavene. Kanskje du kan bli inspirert til å skrive selv?