Hopp til hovedinnhold

Søk

9 treff

  • Om Pasos

    Pasos

    Artikkel

    Ordinnlæring i Pasos

    Med fagfornyelsen skal elevene «utvikle kunnskaper og ferdigheter for å kommunisere hensiktsmessig både muntlig og skriftlig. Språket skal tas i bruk fra første stund både uten og med bruk av ulike medier og verktøy. PASOS er elevenes verktøy i spansk. Elever ved Charlottenlund videregående skole i Trondheim. Primer paso: 400 (+ 200) Aktivt ordforråd Ordtilfang totalt: ca. 1000 ord – halvparten aktivt/passivt ordforråd

  • Les mer

    Momente 2

    Litterær tekst

    Interview: „Computerspiele sind moderne Märchen“

    Dataspill er moderne eventyr, sier medieviteren Benjamin Bigl i intervjuet med #wtf?! .Dataspill er moderne eventyr, sier medieviteren Benjamin Bigl i intervjuet med #wtf?! .

  • Årshjul

    Pasos

    Artikkel

    Un viaje especial

    Vi har laget et muntlig opplegg som det passer godt å bruke i andreklasse nå utover våren. Temaet er en reise. Elevene jobber i mindre grupper og får oppgaver utdelt underveis. Vi anbefaler å gjennomføre oppgaven som et prosjekt over 2-3 uker, men den kan også brukes isolert. Det følger forslag til vurderingskriterier med til oppgaven.

    Undervisningsopplegg_thumb04.png
  • Arbeid med stoffet

    Fransk 1

    Litterær tekst

    Dans mon sac à dos (S-tekst)

    Emma et Yasmine ont seize ans. Elles habitent à Strasbourg. Elles sont élèves au lycée Louis Pasteur. C’est un grand lycée. Il y a 1000 élèves. Emma et Yasmine ne sont pas dans la même classe. Emma a un sac à dos lourd. Elle termine tard le mardi. Yasmine a un petit sac à dos aujourd’hui parce qu’elle termine tôt. Elles se retrouvent à la cantine à midi pour déjeuner. 

  • Arbeid med stoffet

    Fransk 1

    Litterær tekst

    La rentrée de Juliette (S-tekst)

    Aujourd’hui, c’est le 3 septembre, et c’est la   au lycée Marie Curie.  

  • Til læreren

    Fransk 1

    Artikkel

    Ma semaine

    Muntlig oppgave i grupper på tre.  Du får utdelt din timeplan for 3 av ukedagene. Se gjennom den, og øv godt på både klokkeslettene og aktivitetene du gjør disse dagene. Når du er klar, skal du spørre de to andre i gruppa hva de gjør disse tre dagene. Skriv ned klokkeslett og aktivitet. Spør hverandre: Qu’est-ce que tu fais lundi ? Lundi je fais mes devoirs à 17h. I denne økten skal du jobbe med gloser som har med klokka å gjøre. Du skal svare på og stille spørsmål om hvor mye klokka er. Du skal jobbe med lese-og lytteforståelse. Du skal lage en egen tekst eller video om klokkeslett og gjøremål.

  • Arbeid med stoffet

    Fransk 1

    Artikkel

    La rentrée de Juliette (S8)

    Aujourd’hui, c’est le 3 septembre, et c’est la rentrée des classes au lycée Marie Curie.

  • Audio y vídeo

    Pasos

    Artikkel

  • Andre vurderingsaktiviteter

    Momente 1

    Artikkel

    Repetisjonsoppgaver

    Test ut oppsummeringsoppgavene våre etter første og andre år. I disse oppleggene er det gode muligheter for repetisjon og skriftlig + muntlig vurdering.