Fag
- Naturfag (63)
- Engelsk (36)
- Norsk (29)
- Samfunnsfag (25)
- Spansk (14)
- KRLE (6)
- Tverrfaglig (4)
- Tysk (4)
- Matematikk (3)
Trinn
Nøkkelord
- engelskspråklige land (38)
- English speaking countries (35)
- folkehelse og livsmestring (29)
- Engelsk (28)
- UK (28)
- Storbritannia (25)
- rød tekst (21)
- bærekraftig utvikling (18)
- language work (18)
- demokrati og medborgerskap (17)
- språklæring (17)
- Livet på jorda (16)
- kropp og helse (15)
- viktige ord (14)
- body (13)
18 treff
-
Fordøyelsessystemet
Gente 8–10
Læringsløp
FordøyelsessystemetEt læringsløp med animasjoner og aktiviteter knyttet til fordøyelsessystemet.Et læringsløp med animasjoner og aktiviteter knyttet til fordøyelsessystemet.
-
Energi har mange former
Gente 8–10
Artikkel
Lag en vannrakettUtforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.Utforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.
-
Famous Failures
Momente 2
Læringsløp
Find other famous failuresUtforskende oppgave om personer som har møtt på hindringer på veien mot suksess. Og hva vi kan lære av disse historiene.
-
The Hollywood Walk of Fame
Momente 2
Læringsløp
Why did they recieve a star?Utforskende aktivitet om kjente personer på Hollywood Walk of Fame.
-
Menneskenes systemer
Gente 8–10
Læringsløp
Menneskenes systemerLæringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.
-
Innhold
Gente 8–10
Artikkel
Finn dyr under steiner, stokker og dødt løvDere skal lage en veggavis eller en digital presentasjon av smådyr som dere finner i nærområdet. Dere skal ta bilder og finne fakta om smådyra dere fant, og gruppere dem etter særtrekk.
-
Blod og luft
Gente 8–10
Artikkel
Blod og luft hos andre dyrEn artikkel om blod og luft hos dyr med utforskende aktiviteter.En artikkel om blod og luft hos dyr med utforskende aktiviteter.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Årsak og virkningUtdragene nedenfor er hentet fra forskjellige steder i temaet Systemene i og rundt oss . Hva beskriver i setningene, og hva beskriver ? Snakk sammen om utdragene i klassen.
-
Intro – What Matters to Me
Momente 2
Læringsløp
The word “matter”Utforskende oppgave til vokabular.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Hva skjedde?Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.
-
Systemet deg
Gente 8–10
Læringsløp
Systemet degLæringsløp om noen av kroppens systemer: sirkulasjonssystemet, fordøyelsessystemet, skjelettsystemet og muskelsystemet.Læringsløp om noen av kroppens systemer: sirkulasjonssystemet, fordøyelsessystemet, skjelettsystemet og muskelsystemet.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Naturens byggesteinerNoen systemer er veldig små. De minste systemene vi har, er partiklene. Før trodde vi at var den minste partikkelen i naturen, men nå vet vi at det ikke stemmer. Atomene er bygd opp av enda mindre deler. Funksjonen til partiklene er å være byggesteiner i alt som er i hele verdensrommet.
-
Mars – den røde planeten
Gente 8–10
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.
-
Jorda som system
Gente 8–10
Læringsløp
Jorda som systemLæringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.
-
Hva må til for at noe kan leve?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva må til for at noe kan leve?Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.
-
World Records
Momente 2
Læringsløp
World RecordsLæringsløp om dyrerekorder og historien til boka Guinness World Records.Læringsløp om dyrerekorder og historien til boka Guinness World Records.
-
Stoffer reagerer
Gente 8–10
Artikkel
Kjemisk reaksjon i en flaskeI mange matoppskrifter som for eksempel scones og kaker bruker vi natron som hevemiddel sammen med syrlige ingredienser for å lage luftig bakverk. Her skal dere blande natron og eddik og observere hva som skjer.