Fag
Trinn
- 1. trinn (12)
- 2. trinn (12)
- 3. trinn (12)
- 4. trinn (12)
- 5. trinn (4)
- 6. trinn (4)
- 7. trinn (4)
- 10. trinn (1)
- 8. trinn (1)
- 9. trinn (1)
Nøkkelord
- folkehelse og livsmestring (66)
- demokrati og medborgerskap (63)
- Folkehelse og livsmeistring (58)
- bærekraftig utvikling (42)
- reflektere (40)
- samtale (38)
- utforsk (34)
- demokrati og medborgarskap (33)
- Engelsk (28)
- skrive (24)
- demokratiforståelse og deltagelse (20)
- fordommer (20)
- kildekritikk (20)
- utforske (20)
- Ytringsfrihet (19)
17 treff
-
Fiction
Gente 8–10
Artikkel
On the Way to SchoolTekst til temaet A Day in My LifeTekst til temaet A Day in My Life
-
Verbs
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!What do you do every day?
-
Intro – A Day in My Life
Gente 8–10
Læringsløp
Intro – A Day in My LifeLæringsløp til temaet "A Day in My Life"Læringsløp til temaet "A Day in My Life"
-
Going to School
Gente 8–10
Læringsløp
Going to SchoolLæringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life
-
Spare Time
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!What do you do in your spare time?
-
My Quest
Gente 8–10
Læringsløp
My QuestLæringsløp til A Day in My LifeLæringsløp til A Day in My Life
-
Facts
Gente 8–10
Artikkel
Michael J. JordanFaktatekstFaktatekst
-
Going to School
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!How do you get to school? Where do you go and who do you see?
-
My Quest
Gente 8–10
Læringsløp
Hop on Board!Samtalestarter til A Day in My Life
-
Intro – A Day in My Life
Gente 8–10
Læringsløp
A Day in My LifeOppgave til læringsløpet A Day in My LifeOppgave til læringsløpet A Day in My Life
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Skogen
Arena 5–7
Læringsløp
SkogenGjennom ulike tekster og oppgaver utforsker elevene måter å bevare skogen på, blir kjent med taigaen og får vite hvordan skogen er viktig for liv på jorda. Gjennom ulike tekster og oppgaver utforsker elevene måter å bevare skogen på, blir kjent med taigaen og får vite hvordan skogen er viktig for liv på jorda.
-
Innhold
Gente 8–10
Artikkel
Dag snakker om bevaring av biologisk mangfold i nordområdeneMøt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om hvordan vi kan ta vare på det biologiske mangfoldet i nordområdene.
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
RegnskogeneDe tropiske regnskogene ligger i et belte langs ekvator. De største finner vi i Brasil, Indonesia, Den demokratiske republikken Kongo, Malaysia og Indonesia. I disse skogene er det fuktig og varmt året rundt. Fordi klimaet har vært stabilt, har plante- og dyrelivet fått utvikle seg over millioner av år. Dette gjør at forskere i dag anslår at rundt halvparten av verdens plante- og dyrearter lever i regnskogene. De tropiske regnskogene ligger i et belte langs ekvator. De største finner vi i Brasil, Indonesia, Den demokratiske republikken Kongo, Malaysia og Indonesia. I disse skogene er det fuktig og varmt året rundt. Fordi klimaet har vært stabilt, har plante- og dyrelivet fått utvikle seg over millioner av år. Dette gjør at forskere i dag anslår at rundt halvparten av verdens plante- og dyrearter lever i regnskogene.De tropiske regnskogene ligger i et belte langs ekvator. De største finner vi i Brasil, Indonesia, Den demokratiske republikken Kongo, Malaysia og Indonesia. I disse skogene er det fuktig og varmt året rundt. Fordi klimaet har vært stabilt, har plante- og dyrelivet fått utvikle seg over millioner av år. Dette gjør at forskere i dag anslår at rundt halvparten av verdens plante- og dyrearter lever i regnskogene. Kan du komme på noen eksempler som viser at teknologi har vært årsak til en miljøutfordring? Kan teknologien også være løsningen på den samme utfordringen?Kan du komme på noen eksempler som viser at teknologi har vært årsak til en miljøutfordring? Kan teknologien også være løsningen på den samme utfordringen?
-
Short Writing
Gente 8–10
Artikkel
Listen and writeLytte- og skriveoppgaveLytte- og skriveoppgave
-
Basketball
Gente 8–10
Læringsløp
Word SearchOppgave
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.