Fag
Trinn
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- 10. trinn (2)
- 8. trinn (2)
- 9. trinn (2)
- 1. trinn (1)
- 2. trinn (1)
- 3. trinn (1)
- 4. trinn (1)
- 5. trinn (1)
- 6. trinn (1)
- 7. trinn (1)
- Vg3 (1)
Forfatter
- Lucy Hermoza (52)
- Ane Christiansen (4)
- Wolfgang Borchert (4)
- Klaus Mann (3)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Olav Hove (2)
- Vebjørn Horsfjord (2)
- Wilhelm Busch (2)
- #wtf?! – Wissen, Thesen, Fakten (1)
- Adriane Lilleskare Lunde (1)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Amalie Skram (1)
6 treff
-
Les mer
Momente 2
Litterær tekst
Die KüchenuhrFørst i det man har mistet alt, ser man verdien av det man hadde. Det oppdager en tjueåring i Wolfgang Borcherts fortelling fra 1947.Først i det man har mistet alt, ser man verdien av det man hadde. Det oppdager en tjueåring i Wolfgang Borcherts fortelling fra 1947.
-
Til lærer
Åpne ressurser
Artikkel
Kritisk tenkning om karikaturerBør det være lov å trykke karikaturer av profeten Muhammed? Er det viktig å gjøre det? Bør man helst la være? Er demonstrasjoner mot karikaturer et angrep på ytringsfriheten? Når noen blir drept for å ha vist fram karikaturer, er det da riktig å vise flere, eller gir det grunn til å være mer forsiktig?
-
Es war einmal
Leute 8–10
Artikkel
Nachts schlafen die Ratten dochHva tenker barn som opplever krig?Hva tenker barn som opplever krig?
-
Sag NEIN!
Fabel 1–4
Læringsløp
Dann gibt es nur eins!Les Wolfgang Borcherts manifest Dann gibt es nur eins .Les Wolfgang Borcherts manifest Dann gibt es nur eins .
-
Sag NEIN!
Fabel 1–4
Læringsløp
Dann gibt es nur eins!Les neste avsnitt i Borcherts manifest Dann gibt es nur eins . Les neste avsnitt i Borcherts manifest Dann gibt es nur eins .
-
Til læreren
Religion og etikk
Artikkel
Eksistensielle spørsmål og svarRefleksjon over eksistensielle spørsmål og svar er både et kjerneelement og et kompetansemål i den nye læreplanen i Religion og etikk-faget. Hva betyr det, hvilke spørsmål bør vi utforske, og hva er formålet?