Hopp til hovedinnhold

Søk

7 treff

  • Om Pasos

    Pasos

    Artikkel

    Ordinnlæring i Pasos

    Med fagfornyelsen skal elevene «utvikle kunnskaper og ferdigheter for å kommunisere hensiktsmessig både muntlig og skriftlig. Språket skal tas i bruk fra første stund både uten og med bruk av ulike medier og verktøy. PASOS er elevenes verktøy i spansk. Elever ved Charlottenlund videregående skole i Trondheim. Primer paso: 400 (+ 200) Aktivt ordforråd Ordtilfang totalt: ca. 1000 ord – halvparten aktivt/passivt ordforråd

  • Årshjul

    Pasos

    Artikkel

    Un viaje especial

    Vi har laget et muntlig opplegg som det passer godt å bruke i andreklasse nå utover våren. Temaet er en reise. Elevene jobber i mindre grupper og får oppgaver utdelt underveis. Vi anbefaler å gjennomføre oppgaven som et prosjekt over 2-3 uker, men den kan også brukes isolert. Det følger forslag til vurderingskriterier med til oppgaven.

    Undervisningsopplegg_thumb04.png
  • Audio y vídeo

    Pasos

    Artikkel

  • Andre vurderingsaktiviteter

    Momente 1

    Artikkel

    Repetisjonsoppgaver

    Test ut oppsummeringsoppgavene våre etter første og andre år. I disse oppleggene er det gode muligheter for repetisjon og skriftlig + muntlig vurdering. 

  • Om Matemagisk

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Hvordan fremme utforskende samtaler i matematikk?

    Å bli god på å lede produktive helklassesamtaler er et kraftfullt verktøy for å lykkes med utforsking i klasserommet. Gjennom samtalene ønsker vi å få tak i elevenes tenkning, deres resonnementer og ideer. Å lede denne type samtaler er utfordrende, men øvelse gjør mester!

  • Terminprøver høst 23

    Terminprøver 8-10

    Artikkel

    Terminprøve 10. trinn høst 2023

    Her finner du filene tilknyttet høstens terminprøve i matematikk. Du kan velge mellom en fleksibel variant og en tradisjonell variant. Les mer om forskjellen i artikkelen.

  • Velkommen til Matemagisk 5–7

    Matemagisk 5–7 Bokstøtte

    Artikkel

    Hvordan fremme utforskende samtaler i matematikk?

    Å bli god på å lede produktive helklassesamtaler er et kraftfullt verktøy for å lykkes med utforsking i klasserommet. Gjennom samtalene ønsker vi å få tak i elevenes tenkning, deres resonnementer og ideer. Å lede denne type samtaler er utfordrende, men øvelse gjør mester!