Fag
Trinn
Nøkkelord
75 treff
-
Elektrisk energi
Gente 8–10
Læringsløp
Elektrisk energiLæringsløp om elektrisk energi.Læringsløp om elektrisk energi.
-
Alle må ha vann!
Solaris 1–4
Læringsløp
Alle må ha vann!Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.
-
Innhold
Gente 8–10
Video
-
Strålingsenergi
Solaris 5–7
Læringsløp
StrålingsenergiLæringsløp om strålingsenergi.Læringsløp om strålingsenergi.
-
Oppstart – Krefter i naturen
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Krefter i naturenOppstartsløp til temaet Krefter i naturen .Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .
-
Energi har mange former
Gente 8–10
Artikkel
Lag en vannrakettUtforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.Utforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Elektrisk strøm må gå i en krets
Solaris 5–7
Læringsløp
Elektrisk strøm må gå i en kretsEt læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.Et læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.
-
Varmeenergi
Gente 8–10
Læringsløp
VarmeenergiLæringsløp om varmeenergi.Læringsløp om varmeenergi.
-
Virveldyr
Gente 8–10
Artikkel
PattedyrArtikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.Artikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.
-
Kjennetegn på liv
Gente 8–10
Artikkel
Hva kjennetegner liv?En liste med kjennetegn på at noe er levende. Elevene skal sammenligne disse kjennetegnene med kjennetegnene de selv kom fram til på sine egne lister i Hva er liv?En liste med kjennetegn på at noe er levende. Elevene skal sammenligne disse kjennetegnene med kjennetegnene de selv kom fram til på sine egne lister i Hva er liv?
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
FrøspredningLag en tabell og finn ut om de ulike plantene i aktiviteten.
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
Solaris 5–7
Læringsløp
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Ville vekster
Solaris 5–7
Artikkel
Ville vekster til nytteArtikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.
-
Leddormer
Solaris 5–7
Læringsløp
LeddormerI dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Leddormer, en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Leddormer, en dyregruppe av virvelløse dyr.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Sortering av dyr
Solaris 5–7
Læringsløp
Sammenlikne dyreneUtforskende aktivitet knyttet til dyregrupper og særtrekk.Utforskende aktivitet knyttet til dyregrupper og særtrekk.
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .